افتتاح کارگاه خیاطی بسیج سازندگی در بندرلنگه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه از افتتاح کارگاه خیاطی بسیج سازندگی این شهرستان در بندرکنگ به مناسبت هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۷۸۶۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بندرلنگه، کارگاه خیاطی بسیج سازندگی بندرلنگه عصر چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه، سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم ندسا، احمد شیبانی فرماندار و اسحق موذن نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان در بندرکنگ در قالب طرح تحول محلات به مناسبت هفته بسیج افتتاح شد.

احمد شیبانی فرماندار شهرستان بندرلنگه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تبریک به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: با پیگیری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در راس آن فرمانده این ناحیه، کارگاه خیاطی را در قالب قرارگاه تحول محلات افتتاح کردیم و ان‌شاالله مجموعه ادارات این شهرستان قطعا در کنار بسیج خواهند بود و از این دست کارگاه‌ها را در سطح شهرستان گسترش دهیم.

اسحق موذن‌نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، اظهار داشت: به مناسبت سالروز تشکیل بسیج در ۵ آذر ۱۳۵۸،کارگاه خیاطی بسیج سازندگی را با زیربنای ۷۰ مترمربع و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای اشتغالزایی ۳۰ ‌نفر در سطح شهرستان بندرلنگه و محله ابوذر بندرکنگ در قالب قرارگاه تحول محلات با حضور مسؤولان افتتاح کردیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه نیز در حاشیه افتتاحیه این کارگاه خیاطی، اظهار کرد: همه باید از این طرح‌ها حمایت کنیم از بنده حقیر گرفته که مدت‌هاست شعار می‌دهم و آقای فرماندار و دیگر مسؤولان نیز حمایت کنند.

وی افزود: ما باید گروه‌های مردم نهاد را تقویت کنیم و در بحث تولیدهای خرد در محلات، بسیج حمایت کند و سپاه نیز پای کار بیاید چرا که امروز هم برای معیشت مردم مفید و موثر هست و هم بحث جلوگیری از انواع بزه‌های اجتماعی است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: وقتی محرومیت در محله‌های ما ریشه بدواند بدنبال آن انواع مشکلات ایجاد می‌شود ولی اگر اشتغال ایجاد شود درآمد مردم و معیشتشان بهبود پیدا می‌کند .

وی یادآور شد: هم شهرداری‌ها و هم دهیاری‌ها در روستاها در این زمینه می‌توانند کمک کنند. همه باید دست به دست هم بدهند. این کار بسیج کاری نمادین و زیباییست که به نوبه خود تشکر می‌کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه گفت: فرهنگ تولید را از همین کارگاه‌های خرد و کوچک شروع کنیم تا وضعیت مردم بهتر شود. توجه به صنایع دستی را جدی بگیرید چرا که این شهر ظرفیت‌های بالایی در این بخش دارد و بانوان این شهر می‌توانند در عرصه صنایع دستی کارگاه‌های خرد متعددی در بندرکنگ و بندرلنگه و روستاها داشته باشند که هم درآمد زایی برای خانوارها دارد و هم تولید ملی را افزایش می‌دهد و در نهایت به کم‌کردن انواع بزه‌های اجتماعی نیز کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات