انتخابات آمریکا شکست لیبرال دموکراسی غرب را نشان داد

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه انتخابات آمریکا شکست لیبرال دموکراسی غرب را نشان داد، گفت: نباید کارآمدی نظام را به مسائل اقتصادی تقلیل داد.
کد خبر: ۹۲۹۷۹۰۲
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
انتخابات آمریکا شکست لیبرال دموکراسی غرب را نشان دادحجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به حدیثی از امام معصوم (ع) که «کسی که توبه کند؛ مثل اینکه گناه نکرده است»، اظهار کرد: توبه پاک‌کنی است که گناه را پاک می‌کند و تحصیل تقوا را سبب می‌شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسأله امروز کشور مبارزه با ویروس منحوس کرونا است، افزود: در شرایط فعلی همه مسؤولان و مردم مشغول مقابله با این ویروس هستند و کشور را تحت تأثیر قرار داده و جامعه پزشکی و بهداشتی ما تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته‌اند و نیرو‌های پشتیبانی نیز به وظایف خود به‌خوبی عمل کرده و می‌کنند.
امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه مردم هم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمک کادر درمانی و پزشکی بیایند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود، گفت: آمار‌های تکان‌دهنده از بستری و فوتی‌های کرونا در این روز‌ها به گوش می‌رسد که باعث ناراحتی است و امیدواریم خداوند لطف کند و هر چه سریع‌تر از این بلا نجات پیدا کنیم.
امینی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بزرگ‌ترین نکته در این انتخابات جدای از انتخاب ترامپ یا بایدن، بیان کرد: در این انتخابات لیبرال دموکراسی غربی مورد خدشه قرار گرفت و انتخاباتی که نماد اخلاق اجتماعی و مظهر وحدت، همدلی و انسجام است، در انتخابات آمریکا هیچ‌کدام دیده نشد.
وی با بیان اینکه کشور‌هایی که آمریکا را نماد همه‌چیز می‌دانستند، دیدند که آمریکا دچار بدترین مشکلات است، ادامه داد: این انتخابات شکست لیبرال دموکراسی غرب را نشان داد و سبب نگرانی و اروپا و آمریکا شده است و این الگویی برای کشور‌های دنیاست که ببینند و کشورشان را با نگاه بومی و آزادی دموکراسی خود ترسیم کنند نه آزادی دموکراسی غربی و آمریکایی که دروغی بیش نیست.
گره زدن موضوعات داخلی کشور به انتخابات آمریکا اشتباه است
امام جمعه شاهرود با انتقاد از گره زدن انتخابات آمریکا به موضوعات داخلی کشور گفت: هرچند شاید اقتصاد جهانی تحت تأثیر این انتخابات باشد؛ اما ما نباید در داخل این‌قدر انتخابات آمریکا را به موضوعات کشور خود گره بزنیم و باید کار خودمان را انجام دهیم.
امینی الگوی ارزیابی کارآمدی نظام را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: دشمنان داخلی و خارجی امروز تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و دو عامل بی‌تدبیری و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی غلط در مراکز تصمیم‌گیری و ضعف تحلیل به کمک این شبهه‌افکنی دشمنان آمده است.
وی با تأکید بر ارزیابی واقعی از کارآمدی نظام، افزود: باید با توجه به امکانات، موانع، نیروی انسانی و مدیریت کارآمدی و رسیدن به اهداف را ارزیابی کرد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه امروز کارآمدی نظام را به مسائل اقتصادی تقلیل داده‌اند، بیان کرد: تقلیل ناکارآمدی نظام به مسائل اقتصادی و تقلیل آن به معیشت مردم که البته حق است، از اشتباهات بزرگ است که دشمنان مردم را به این موضوع مشغول کرده‌اند تا به اهداف شوم خود برسند.
امینی با بیان اینکه به استناد آمار‌های بین‌المللی وضع اقتصادی ما رو به رشد است، اظهار کرد: البته معنایش این نیست که سفره مردم درست است و این موضوع به عمل کردن‌ها برمی‌گردد که به سفره مردم لطمه زده؛ اما باید مراقب بود که این مسأله، کارآمدی نظام را هدف قرار ندهد.
وی عنوان کرد: کشور ما در بخش‌های نظامی، سیاسی و حتی فرهنگی رشد کرده است و باید مراقب باشیم، مسأله اقتصادی سبب نشود تا کل نظام ناکارآمد جلوه داده شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به سردرگمی عربستان و کشور‌های منطقه از انتخابات آمریکا بیان کرد: وقتی امنیت کشور به خارج از آن گره زده شود، سبب می‌شود آن‌ها متأثر از انتخابات آمریکا شوند و باید کشور‌های منطقه به این نتیجه برسند که همدلی و وحدت منطقه‌ای و رسیدن به نقاط مشترک اهمیت دارد و باید به توان خود و منطقه توجه کنند.
امینی فرستادن سفیر ایران به کشور یمن در این شرایط بحرانی که در این کشور حاکم است را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام ازجمله موفقیت‌های محور مقاومت محسوب می‌شود و درس عبرتی برای کشور‌های متخاصم منطقه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار