گردش چرخ زندگی جوان ایوانی با اقتصادمقاومتی/ پرورش دو هزار مرغ بومی در سال

جوان کارآفرین ایوانی توانسته است با پرورش2000 مرغ خانگی در سال چرخ زندگی خود را به گردش دربیاورد.
کد خبر: ۹۲۹۷۹۰۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، تحقق اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن مقاومت اقتصاد کشور در مقابل نفوذ اقتصادی در هر شرایطی، راهکاریست که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر اجرای آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید داشته و دارند.

بدون شک جمهوری اسلامی تمام ظرفیت و پتانسیل آن را دارد تا با اجرای اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به قدرت های دیگر به یک اقتصاد برتر در جهان تبدیل شود و برای این مهم در کنار استفاده بهینه از امکانات داخلی، خود باوری و نحوه مدیریت این پتانسیل حرف اول را خواهد زد.

حامد بصیری جوان خلاق و کار آفرین ایوان ساکن روستای علیگه که اقتصاد مقاومتی را در پرورش مرغ بومی معنا کرده است در گفتگو با خبر نگار جویزر اظهار کرد: یر مبنای دستور مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را باید در سطح جامعه  گسترش دهیم و وزمینه خودکفا یی را در کشور فراهم کنیم تا از وابستگی به کشورهای خارجی در امان باشیم.

 بصیری گفت: برای کار اقتصادی باید فکر خلاق و برنامه ریزی داشته باشیم و اگر در این زمینه کسی پشتکار داشته باشد قطعا موفق خواهد بودوبه نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: در سال 1392تصمیم به پرورش مرغ و خروس خانگی در منزل نمودم که در این راستا به بسیج سازندگی ناحیه ایوان مراجعه کردم و با ارائه طرح خود موفق به دریافت125 میلیون ریال تسهیلات شدم.

بصیری ادامه داد: با اخذ تسهیلات از بسیج سازندگی یک دستگاه ماشین جوجه کشی خریداری نمودم و توانستم و کار خود را با 50الی60مرغ آغاز نمایم در نهایت درطی یک سال تعداد2000مرغ و خروس خانگی را پرورش دهم.

بصیری بیان داشت:بحمدااله تاکنون طی این چند سال نزدیک 8هزار مرغ و خروس خانگی را توانستم پرورش دهم و درآمدی نزدیک به 7میلیون تومان را سالیانه کسب کنم ،که از این طریق چرخ زندگی خود را بچرخانم.

این کارآفرین ادامه داد :طی سالهای گذشته اهالی روستا تولید کننده بودند و تولیدات خود را اعم از تخم مرغ و...به شهرها می بردند و مایحتاج روزمره خود را از طریق این محصولات تامین می کردند اما متاسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که روستاییان محصولاتی که خود می توانند تولید کنند را از شهر تهیه می کنند و عملا به یک مصرف کننده تبدیل شده اند.

وی به کیفیت این مرغ ها اشاره کرد و  بیان کرد: با توجه به اینکه مرغها بصورت کاملا طبیعی و با استفاده از دانه سالم و تایید شده و بدور از هرگونه مواد کمکی و شیمیایی پرورش داده می شوند از لحاظ کیفیت و سالم بودن بسیار سالمتر از مرغ های مصنوعی می باشند ، که پس از بلوغ روانه بازار فروش می شوند که مورد استقبال هم می باشند.

وی به مشکلات پرورش  اشاره کردو گفت:عمده مشکلات پرورش مرغ بومی زمان زیاد مدت رشد این پرندگان است، در حالی که مرغداری‌های صنعتی بعد از 45 روز مرغ‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند، اما زمان پرورش مرغ بومی حداقل پنج ماه است.

وی در پایان به جوانان جویای کار توصیه کرد با توجه به اینکه در جامعه با محدودیت شغل اداری روبرو هستیم می توانند با ارائه طرح و ایده نسبت به ایجاد شغل برای خود مثمر ثمر باشند.

ارسال نظرات