به مناسبت هفته بسیج، جمعی از بسیجیان پایگاه مقاومت شهید نوروزی شهر چلیچه ایستگاه سلامت شهید سلیمانی را در شهر چلیچه برپا کردند
کد خبر: ۹۲۹۸۱۴۲
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هفته بسیج، بسیجیان پایگاه مقاومت شهید نوروزی شهر چلیچه، ایستگاه سلامت با عنوان ایستگاه شهید سلیمانی را برپا کردند.

فرمانده پایگاه شهید نوروزی شهر چلیچه در گفت و گو با خبرنگار افتخاری بسیج، هدف از برپائی این ایستگاه سلامت را ارائه خدمات بهداشتی در قالب کمک به درمان بیماران و کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره کرونا  عنوان کرده و گفت: کارگر اگر بخواهد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کند، باید مدام ماسکش را عوض کنند توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بین کارگران و اصناف شهر چلیچه که مجبورند هر روز سر کار بروند، کمترین کمکی است که می‌توان به این افراد برای مقابله با کرونا کرد.

آقای نورزی یکی از کارگران شهر چلیچه در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج گفت: کارگران قشری هستند که در این شرایط  کرونایی بیشترین آسیب را متحمل شده اند چرا که علاوه بر اینکه مشکلات جسمانی و بیماری آنها را درگیر کرده نبود کار و مشکلات اقتصادی نیز گریبان گیر آنها شده است با این شرایط چرا نباید امکانات حداقلی نظیر ماسک به‌صورت ملی و همه‌جا برای کارگران ایجاد شود؟ تولید و توزیع ماسک و الکل برای کارگران کار سختی است که مسئولان نه‌تنها آن را پی نمی‌گیرند که حتی حرفش را هم نمی‌زنند و همه‌چیز را به خود کارگران، کارفرمایان و خیرین واگذار کرده‌اند؟

وی تصریح کرد: در بسیاری از محیط‌های کاری عملاً رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن نیست. ماهیت برخی از کارها هم به‌گونه‌ای است که نیروی کار فرصت نمی‌کنند مدام دست‌های خود را بشویند. می‌ماند زدن ماسک و استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها که خرج بالای آن فشار اقتصادی به کارگران می‌آورد.

نوروزی بیان کرد: شاید گفته شود همه پول برای خریدن یک ماسک ۱۳۰۰ تومانی دارند. اولاً باید گفت قیمت ماسک این نیست و قیمت‌ها تا دو هزار تومان هم می‌رسد، در ثانی یک کارگر اگر بخواهد واقعاً پروتکل‌ها را رعایت کند، باید مدام ماسکش را عوض کند. این‌طور درمجموع هزینه زیادی می‌شود که با این شرایط اقتصادی بازهم فشار را بر کارگران بیشتر می‌کند.

ارسال نظرات