خبرهای داغ:
آموزش و پرورش، بنگاه کاریابی نیست؟ اینکه ما این همه دانشجوی بیکار در سطح کشور داریم، نباید منجر به این بشود که بگوئیم برای رفع این معضل، اینها را وارد فضای آموزش و پرورش کنیم. معلمی شغل نیست، حرفه است، هنر است.
کد خبر: ۹۲۹۸۲۹۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با توجه به اینکه رهبری بارها به توسعه کمّی و کیفی دانشگاه فرهنگیان تاکید نموده اند و حال وزیر علوم درخواست حذف این دانشگاه را از ایشان دارد؛ متن یادداشت فاطمه خسروی محمد سلطان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


"در این عرصه جنگی برپاست، این جنگ را جدی بگیرید " مقام معظم رهبری(مدظله العالی )


جنگ! آری جنگ! جنگی که گویا تمامی ندارد، جنگی که یک طرفش برخی مسئولین کشور است و یک طرفش دانشگاه فرهنگیان . از واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور، از استخدام پیمانی دانشجو معلمان، از کاهش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و حال هم حذف دانشگاه فرهنگیان، به بهانه هزینه بر بودن فرآیند تربیت معلم و نیاز کشور به توسعه رشته های علوم پایه و سپس به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه ها...


گویا مسئولین این کشور اهمیت تربیت معلم را درنیافته یا خود را به نفهمیدن زده اند، فرآیند تربیت معلم چیزی نیست که در دوره های ظاهرا یکساله تکمیل شود، بدون اینکه فرد نگاهی عمیق و درست به ماموریت معلمی خویش داشته باشد، بدون گذراندن واحدهای مهم کارورزی...

بله، به دانشگاه فرهنگیان هم نقد وارد است؛ چرا که دانشگاهی نوپاست و بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش گیر کرده است. دانشگاه فرهنگیان هم تا نقطه مطلوب خود فاصله دارد ولی این نباید باعث شود عده ای به این بهانه سعی در تضعیف و حذف آن داشته باشند. بالعکس باید تمام مجموعه ها دست به دست هم دهند و کمر همت ببندند برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان. چرا که تربیت معلم یعنی سرمایه گذاری برای حداقل ۳۰سال این مملکت، سرمایه گذاری برای دانش آموزان این مرز و بوم به عنوان آینده سازان کشور...


این نگاه هزینه ای به تعلیم و تربیت واقعا تعجب آور است. گویا آقایان یا به صحبت های مقام معظم رهبری توجهی ندارند و یا هم با غرض جدی به مقابله با آن پرداخته اند.


رهبری بارها به توسعه کمّی و کیفی دانشگاه فرهنگیان تاکید نموده اند و حال می بینیم وزیر محترم علوم درخواست حذف این دانشگاه را از ایشان دارد. 


چقدر باید طول بکشد تا مسئولین بفهمند آموزش و پرورش، بنگاه کاریابی نیست؟ اینکه ما این همه دانشجوی بیکار در سطح کشور داریم، نباید منجر به این بشود که بگوئیم برای رفع این معضل، اینها را وارد فضای آموزش و پرورش کنیم. معلمی شغل نیست، حرفه است، هنر است...


معلم باید براساس ارزش های اسلامی رشد کند و تربیت یابد تا بتواند دانش آموزان را بر همان اساس تربیت کند و این هدف درحال حاضر جز با تربیت معلم در "دانشگاه فرهنگیان" و "تربیت دبیر شهید رجایی"محقق نمی شود.


نسل نوی معلمان که به تازگی و در طی سالیان اخیر وارد نظام آموزش و پرورش شده اند. با آن روحیه تحول خواهی،با آن نشاط و انگیزه و با آن مهارت ها و دانش های موردنیاز معلمی، به خوبی گواه حرکت روبه جلوی دانشگاه فرهنگیان و آینده روشن آن می باشند.


به امید آنکه دیگر شاهد این نگاه های سطحی و هزینه ای به تعلیم و تربیت کشور از طرف مسئولان کشور نباشیم.

فاطمه خسروی محمد سلطان
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی/پردیس امام سجاد علیه السلام

ارسال نظرات
پر بیننده ها