بسیجیان جامعه پزشکی شهرستان خلخال در سالروز تشکیل بسیج با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند شتافتند.
کد خبر: ۹۲۹۸۳۰۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

بسیجیان خلخال با اهداء خون به یاری بیماران شتافتند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، پرویز وکیلی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال در حاشیه این مراسم اظهار کرد: ۲۰ نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی امروز در مرکز انتقال خون خلخال حاضر شده و خون را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی به استقبال گرم هموطنان از نذر خون و کمک‌های مومنانه اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر با فرهنگ‌سازی انجام شده، بحث اهدا خون در شهرستان خلخال رونق گرفته و رفع نیازهای خونی نیازمند همت و همدلی هموطنان است.

افزایش ۲۰ درصدی خونگیری در پاییز سال‌جاری

شراره ندیری، رئیس مرکز انتقال خون شهرستان خلخال نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: امسال در آبان ماه و فصل پاییز آمار افزایش ۲۰ درصدی خونگیری در مرکز خلخال را شاهد بودیم که همدلی و نوعدوستی هموطنان خلخالی را نمایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۱ واحد خونگیری انجام شد که این رقم در آبان ماه امسال به ۲۴۳ واحد رسیده است.

ندیری با اشاره به فصل سرما و اینکه نیاز خونی در مراکز درمانی وبیمارستانی در فصل سرما بیش از سایر فصول است، تأکید کرد: در روزهای گذشته شاهد حضور کارکنان ادارات در این مرکز بودیم که فرهنگ‌سازی لازم برای حضور ادارات در این مرکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

رئیس مرکز انتقال خون خلخال با قدردانی از بسیج جامعه پزشکی و کارکنان دانشکده علوم پزشکی خلخال، بیان داشت: با توجه به وضعیت کنونی نیاز است که مردم با نوعدوستی در اهدا خون نقش داشته و مشارکت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار داشت: امسال بیشترین مشارکت از سوی بانوان صورت گرفته و رغبت آنان برای اهدا خون در بالاترن وضعیت خود در چند سال اخیر بوده است.

فجرالفاطمه محمدی لرد، رئیس بسیج جامعه پزشکی شهرستان خلخال نیز با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، هر روز شاهد حضور اعضای بسیج جامعه پزشکی برای اهدا خون در قالب کمک‌های مومنانه هستیم.

ارسال نظرات