خبرهای داغ:

آغاز عملیات اجرایی اولین مسیر دوچرخه در بسطام+ تصاویر

فاز اول مسیر دوچرخه در بسطام به طول ۱۵۰۰ متر از میدان امام حسین (ع) شهر بسطام تا ورودی مرکز تحقیقات کشاورزی آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۹۸۵۵۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
محسن شریعتی، مشاور شهردار بسطام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اجرای اولین مسیر دوچرخه در بسطام اظهار کرد: توسعه حمل و نقل پاک بویژه از طریق گسترش محور‌های اختصاصی دوچرخه و پیاده از مواردیست که در استقرار شهر‌های انسان محور مورد تاکید است.
وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر توسعه حمل و نقل پاک، تفکر و رویکرد مثبت مدیران شهری به این مساله است که خوشبختانه این مهم با رویکرد حمایتی شهردار و اعضای شورای اسلامی دوره پنجم بسطام به نتایج مثبتی رسیده است.
این کنشگر محیط زیست اظهار کرد: همانطور که توسعه محور‌های ارتباطی سواره منجر به تولید خودرو و توسعه غیر قابل کنترل وسایل حمل و نقل شده است؛ توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل پاک نیز از این قاعده مستثنی نیست و استمرار توجه به این رویکرد میتواند استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی، فضا‌های اختصاصی دوچرخه سواری برای بانوان و نهایتا توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک در شهر را به دنبال داشته باشد.
او همچنین با اشاره به شرایط کرونایی موجود و نیازمندی جامعه به استفاده از حمل و نقل سالم، توجه به طرح‌هایی همچون خیابان‌های باز و خیابان زندگی را در توسعه کمی و کیفی مسیر‌های دوچرخه، از وظایف مورد تاکید شهرداری‌ها خواند.
این دانشجوی دکترای ژئوپلیتیک در پایان با اشاره به نقش مردم در ایجاد این طرح‌های انسانی گفت: خوشبختانه با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در دو شهر شاهرود و بسطام و راه اندازی پویش‌های متعدد پیرامون دوچرخه سواری، استقبال مطلوبی در بین مردم این دو شهر ایجاد شده و اجرای مسیری ایمن، زیبا و اصولی در محور اتصالی این دو شهر، نقطه عطفی در ارتباطات مدرن مدنی آن‌ها خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها