بسیجیان در عرصه های مختلف برای محرومیت زدایی حضور دارند و ثابت کرده اند که در هر جایی بسیج می تواند از حرفه و استعداد خود استفاده کند و در مسیر انقلاب حرکت کند.
کد خبر: ۹۲۹۸۶۵۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ بسیجیان در عرصه‌های مختلف برای محرومیت زدایی حضور دارند و ثابت کرده اند که در هر جایی بسیج می‌تواند از حرفه و استعداد خود استفاده کند و در مسیر انقلاب حرکت کند.
اهمیت به موضوعات ارزشی از اولویت های هنرمند بسیجی است

فرقی نمی‌کند بسیجی هنرمند باشد، یا کارمند و کارگر بلکه همه یک هدف والا دارند و آن هم نظام انقلاب اسلامی ایران است که برای این مهم تا پای جان ایستاده اند.

بسیجیان همیشه بسیجی وار از آگاهی و هنری که دارند بی منت برای ارائه آموزش به دیگران استفاده می‌کنند، نمونه‌های آن را در اردو‌های جهادی می‌توان دید که خدمات فرهنگی و آموزشی در کنار فعالیت‌های عمرانی صورت می‌گیرد.

در همین راستا به مناسبت هفته بسیج گفتگویی با یکی از فیلمسازان بسیجی استان زنجان صورت گرفته که سالهاست در عرصه کارگردانی و نویسندگی تئاتر فعالیت کرده و به تازگی موفق به ساخت اولین فیلم کوتاه خود نموده است.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

بنده اصغر محمدی متولد سال ۱۳۶۰ در زنجان میباشم. از سال ۱۳۷۵ وارد بسیج شدم و از ۱۳۷۹ کار تئاتر و هنر‌های نمایشی را از پایگاه مقاومت بسیج سید احمد خمینی مسجد فاطمه الزهرا (س) آغاز کرده و با تشکیل گروه هنری ساحل در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کردیم که همین مهم سبب شد تا به این حوزه علاقمند شوم.


چه فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده و در چه جشنواره‌هایی شرکت نموده اید؟

بعد‌ها با شرکت در جشنواره‌ی تئاتر بسیج که توسط سپاه پاسداران برگزار شد، با اجرای تئاتر خاک سبز موفق به کسب مقام برتر در کارگردانی و بازیگری شدیم و این جشنواره سبب شد تا مصمم‌تر از قبل در مسیر هنر گام برداریم و شش دوره متوالی در این جشنواره شرکت نموده و مقام‌های مختلفی کسب کردیم.

برگزاری جشنواره بسیج کورسوی امیدی برای هنرمندان و فیلمسازان بسیجی علاقمند در این حوزه بود که متاسفانه چندسالیست که برگزار نمی‌شود.

همچنین چندین دوره در جشنواره تئاتر استانی شرکت نموده ایم که موفق به دریافت جوایز متعددی شده ایم که بیشترین عناوین کسب شده متعلق به نمایش نت‌های خاکستری در سال ۹۸ میباشد.

آیا در زمینه ترویج وپرورش هنرمندان بسیجی فعال در عرصه هنر‌های نمایشی در حوزه‌های مقاومت بسیج اقداماتی انجام داده اید؟

چندین سال متوالی در صدد تشکیل گروه‌های هنری در پایگاه‌های مختلف بسیج بوده ایم که متاسفانه به علت عدم حمایت و همکاری راه به جایی نبرده و به هدف اصلی خود دست نیافته است.
با وجود تمامی مسائل و مشکلات بدنه گروه را از هنرمندان جوان بسیجی و علاقمند حفظ نموده ایم و تفاوت با سایر گروه‌های نمایشی بها دادن به کار‌های ارزشی و فعالیت در این زمینه می‌باشد که منطبق با مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

چند اثر خود را نام ببرید؟

خاک سبز، نت‌های خاکستری، مرد نامرئی، سراب، با من مثل دریا، رویای ترک خورده، روزی که خواهد آمد، خاطرات جوجه اردک زشت و..


آیا از نهاد‌های مربوطه حمایت‌هایی در راستای پیشبرد هنر در استان دریافت نموده اید؟

در کار‌های نمایشی حمایت‌های مادی به شدت ضعیف بوده و همین امر سبب شده تا بسیاری از هنرمندان در ادامه این راه ناامید شده و به فعالیت‌های هنری خود ادامه ندهند.

در مورد فیلم کوتاهی که اخیرا ساخته اید برایمان توضیح دهید؟

فیلم مذکور با نام" دو خط موازی "اولین فیلم کوتاه گروه نمایشی ساحل می‌باشد که جرقه این فیلم با شهادت خانوم نرجس خانعلی زاده؛ از اولین پرستاران شهدای سلامت کشور زده شد و بنای این فیلم نیز با حدیثی از پیامبر اکرم که میفرمایند:"ارزش دو نعمت از نظر مردم پوشیده است: امنیت و تندرستی"نهاده شده و این دو عنوان با ظرافت خاصی در این فیلم نمایانگر است.

داستان این فیلم درباره زندگی یک پرستار فعال در عرصه کروناست که دارای مادر سالمندی است که نیاز به مراقبت دارد.

این فیلم در جشنواره مقاومت استان زنجان از بین ۴۷ اثر به مقام دوم دست یافت.

ناگفته نماند که بسیج هنرمندان استان زنجان در ارائه تجهیزات حمایت همه جانبه‌ای نمود و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از این فیلم استقبال و ۵۰ درصد هزینه این فیلم را تقبل کرد؛ البته پیشنهاد و توقع ما از مسئولان استانی اکران این فیلم کوتاه در رسانه استانی و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و حمایت از هنرمندان است چرا که حمایت و پشتیبانی از هنرمندان استان سبب پیشرفت و ساخت آثار بهتر و جدیدتر می‌شود البته ناگفته نماند که طرح ساخت دومین فیلم کوتاه با موضوع کمک مومنانه به سازمان بسیج هنرمندان استان ارائه شده است.

سخن پایانی؟

در حال حاضر بیشتر نیاز جامعه هنرمندان حمایت و پشتیبانی و دلگرمی به آنهاست چرا که حمایت از آن‌ها و ورود هنر در فضای مجازی می‌تواند سبب پویایی و نشاط در جامعه شود.

در پایان ضمن قدردانی از بسیج هنرمندان، سپاه انصارالمهدی (عج) و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امیدوارم در تمامی مساجد و حوزه‌های مقاومت بسیج گروه‌های هنری و تئاتر فعال داشته باشیم چرا که سبب حفظ نشاط و پیشرفت فرهنگی استان می‌شود.
ارسال نظرات