با توجه به علاقه ای که نسبت به ایجاد ظرفیت های شغلی آزاد داریم به عنوان کارآفرین در وقت آزاد فعالیت می کنیم و به واسطه آن به استان و بکارگیری جوانان و مشتاقان به آن حوزه کاری کمک خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۸۸۱۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, به مناسبت هفته بسیج بایکی از کارآفرینان بسیجی مصاحبه ای ترتیب داده ایم که متن آن را در زیر می خوانید:

لطفا خود را معرفی بفرمایید:
محسن تیربند هستم ،دانش آموخته کارشناسی ارشد محیط زیست، فرهنگی و مدرس دانشگاه،
با توجه به علاقه ای که نسبت به ایجاد ظرفیت های شغلی آزاد داریم به عنوان کارآفرین در وقت آزاد فعالیت می کنیم و به واسطه آن به استان و بکارگیری جوانان و مشتاقان به آن حوزه کاری کمک خواهد شد.
از اهداف خود در حوزه کار آفرینی بگویید:

بر اساس توانایی که در خودمان دیدیم در حوزه های مختلف سعی شد به طریقی از این ظرفیت ها استفاده شود در جهت کمک به مردم و ایجاد ظرفیت های شغلی و بکارگیری جوانان جویای کار، به همین خاطر یک فضای کارگاهی تولیدی دوخت را در استان راه اندازی کردیم.

چه انتظاراتی از مسئولین دارید؟

تاسیس چنین واحدهایی در وهله اول نیاز به بودجه دارد و گسترش آن قطعا هزینه بر است و لذا دستگاه های متولی نسبت به حمایت نباید کوتاهی کنند، که متاسفانه توجه به نسل جوان و اعتماد به این نسل مقداری کم رنگ شده و در این خصوص متناسب با بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و تاکید بر بکارگیری و میدان دادن به نسل جوان این نکته باید مد نظر قرار گیرد و عرصه را بر آنان باز نمایند به عنوان مثال با دادن وام های اشتغال زایی به قشر جوان با درصد پایین و بعضا قرض الحسنه این نسل را حمایت کنند.

کمی از جزئیات کارگاه تولیدی خود برایمان بگویید:
در کارگاه تولیدی مطرح شده تعداد 5 نفر صاحب شغل گردیده که انشاالله در ایام آتی سعی بر این است حوزه کاری و تعداد چرخ خیاطی و ابزار کار را گسترش و نیروهای بیشتری را جذب نماییم به شرط آنکه دستگاه های متولی از کارآفرینان حمایت کنند و با دادن وام های حمایتی با دوره تنفس مناسب و همچنین با درصد پایین جهت خودکفایی استان و ایجاد ظرفیت های شغلی بیشتر همکاری داشته باشند و جهت پیشبرد اهداف با توکل بر خدا گام های بعدی را با آموزش نیروهای متخصص و میدان دادن به نسل جوان ادامه خواهیم داد و حتی این توانایی را ایجاد خواهیم کرد که محصولات تولیدی را به خارج از استان و پوشش دادن استان های همجوارارسال نماییم.

از برنامه ها واهداف شما برای راه اندازی کارگاه چه بوده است؟
برنامه این واحد صنفی ایجاد زمینه های اشتغالزایی است و در کنار آن آموزش. یکی از اهداف اصلی در این زمینه خودکفایی و حمایت از تولیدات داخلی و کالای ایرانی است.

از انگیزه های خود در مسیر کارآفرینی بگویید وآنچه سبب شد در این راه قدم بردارید:
صحبت های مقام معظم رهبری و شعارهای سال های اخیر ایشان هر کدام تفاسیر پر معنایی دارد که دولت و ملت باید بر اساس بیانات آن بزرگوار حرکت کنند. سال جهش و تولید همان گونه که از نامش مشخص است یعنی حرکت رو به جلو همراه با تغییر و تولید که متناسب با آن تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آید و لازمه این تغییر برنامه ریزی است و در این راستا فعالیت این کارگاه تولیدی هم گام با شعار امسال عمل خواهد کرد وبا برنامه ریزی مفید و مساعد تغییرات رو به رشدی را اعمال خواهیم نمود.

چه احساسی دارید ازاینکه افرادی را به کار گرفته اید وآن ها را صاحب شغل کرده اید؟
قطعا هر فرصت شغلی ایجاد گردد حس خوبی به آدم دست خواهد داد چرا که یک هنری را گسترش داده ایم و هم ایجاد فرصت شغلی و بکارگیری افرادی که پشت دیوار های بن بست دست یابی به کار مانده اند و در کنار آن سفره ای را پهن نموده ایم که میتواند هر فرد مشتاق به آن فرایند را به نحوی در بر آن بنشاند.
افرادی که یک فرصت شغلی جدید در صنعت ایجاد می‌کنند کار آفرین هستند؛ آن افراد این کار را با ایجاد شرکتی تازه انجام می‌دهند، اما آنها همچنین فرصتهای جدید شغلی را با ورود یک محصول یا ایجاد یک بازار جدید بوجود می‌آورند، بنابراین که در کارخانجات بزرگ خطوط تولید تازه‌ای به راه می‌اندازند و یا با ایجاد بخش‌هایی تازه که قبلاً وجود نداشت باعث ایجاد بازاری جدید می‌شوند با این تعریف کارآفرین هستند، به بیان کلی تر کارآفرینان منابع را مدیریت می‌کنند تا چیز تازه‌ای بسازند اعم از شغل تازه یا کالا یا خدمت یا حتی بازار تازه ای را راه اندازی کنند.

از توزیع محصولات تولیدی خود بگویید آیا به خارج از کشور هم صادراتی داشته اید؟
محصولات تولیدی ما با هدف اولیه توزیع در داخل کشور و تا الان در درون کشور توزیع داشته ایم اما این توانایی را داریم که بیرون از کشور و مناطقی که حریم های قانونی در آن ایجاد شده و شرایط صادرات برای آن فراهم باشد و روابط کشوری وجود داشته باشد می توانیم ارسال نماییم.

به نظر شما چه چیزی در کارآفرینی مهم است وباید به آن توجه کرد؟
یک موردی که بیشتر باید به آن توجه داشت حمایت ادارات بر کارآفرینان و دادن تسهیلات مناسب است ولی متاسفانه برخی جاها بی عدالتی هایی مشاهده می شود و حق هایی پایمال می گردد که نیاز به تغییر و تحول در بدنه ادارات هم وجود دارد هر گونه سنگ اندازی در چرخ صنعتی یک فرایند شغلی یک زنجیره اشتغالزایی را خدشه دار خواهد کرد و خیلی از افراد را بیکارمی کند.

برای آنکه در کارآفرینی به نتیجه رسید وبرتر شد به نظر شما باید چه اقدامی انجام داد؟

برای کارآفرین نمونه و برتر شدن در ابتدا باید در کارمان جدی باشیم و خودمان را باور کنیم و در مرحله بعد بدانیم چه آورده ای داریم و در ادامه تعاملات اجتماعی خوبی برقرار کنیم و از تجربیات دیگران بهره بگیریم همچنین نیازمندهای آن شغل و فرایند بشناسیم و بازار توزیع آن کالا را شناسایی کنیم.

مهمترین نیازمندی کارآفرینان چیست؟

یکی از مهمترین نیازمندی های کار آفرینان حمایت دولت است در بخش تسهیلات و ایجاد روزنه های استفاده از آن محصول تولیدی است.

چه کسانی شمارا درمسیر کارآفرینی همراهی کرده اند؟
استارت اولیه و افتتاح این کارگاه تولیدی توسط سپاه پاسداران استان صورت گرفت و بسیج مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین بسیج سازندگی همکاری بسیار خوبی در این فرایند داشتند و تسهیلات اولیه توسط این نهادها صورت گرفت.

از خدمات دیگر خود به عنوان یک بسیجی بگویید:

از جمله خدمات عمومی تولید ۳۰ هزار ماسک در شرایط بحرانی که هزینه تهیه لوازم آن توسط یکی از فعالین فرهنگی سیاسی اجتماعی استان صورت گرفته شده بود و تولیدی ما به صورت کاملا رایگان کار دوخت را انجام داد و در بین اقشار نیازمند به صورت خیر خواهانه و رایگان توزیع گردید .

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات