همزمان هفته بسیج در بام ایران برگزار شد؛
همزمان باسالروز تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) جلسه هیئت اندیشه ورز مداحان استان بصورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۸۸۱۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ این جلسه با شرکت فعال اعضاء،جمعی از مداحان برادر و خواهر در پیام رسان ایتا از ساعت 16 الی 17 حول محورهای کمک مومنانه،طرح سردارشهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد، در آغاز جلسه مسئول بسیج مداحان استان با گرامیداشت هفته مبارک بسیج، وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفت و به بیان محورهای جلسه پرداخت.

کیانی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم برنامه ریزی در حوزه ستایشگری و نیز استفاده از نظر عزیزان این جلسه به صورت مجازی برگزار شد.

وی به روند برگزاری این جلسات در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ ،ساعت برگزاری به همراه محورهای جلسه به صورت منظم چند روز از جلسه اعلام خواهد شد تا اعضا با آمادگی لازم بتوانند به ارائه دیدگاه های خود بپردازند.

در ادامه  اعضاء هیئت اندیشه ورز مداحان استان نظرات خود را پیرامون نحوه اجرایی شدن محورهای جلسه از جمله: کمک مومنانه، طرح سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی اعلام کردند.

در خاتمه نائب رییس هیئت اندیشه ورز مداحان استان با گرامیداشت هفته مبارک بسیج ، وفات کریمه اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفت و از شرکت فعال مداحان برادر و خواهر در این جلسه که به صورت مجازی در حال برگزاری است تقدیر کرد.

توسلی به جمع بندی جلسه و موارد قابل پیگیری با استفاده از نظرات ارائه شده پرداخت و گفت: ستایشگران با توجه به منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب برای بصیرت افزایی ،دشمن شناسی، امید بخشی، و پاسخگویی به شبهات با پخش نماهنگ ،اشعار، روایات از طریق فضای مجازی اقدام  کنند.

 مسئول کانون مداحان استان به ظرفیت موجود در سطح استان اشاره کرد و افزود: امامزادگان و مرقد مطهر شهدا، تپه های نور الشهدا، محل حضور خیل مردم ولایتمدار و مومن است، تا زمان عبور از شرایط سخت کرونا می توان با پخش بیانات قصار امامین انقلاب، ادعیه و مداحی و نیز با استفاده از فضای مجازی به بصیرت افزایی و دشمن شناسی، امید بخشی پرداخت و در صورت صدور مجوز برگزاری مراسم با رعایت کامل اصول بهداشتی و فاصله گذاری، با نظر مسئولان مراکز بهداشتی شهرها در مناسبت ها  بویژه ایام فاطمیه برنامه اجرا نمایند.

وی به لزوم همکاری در اجرای مطلوب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، امداد رسانی و کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: تشریح طرح برای مردم و خیرین ، شناسایی آسیب دیدگان از ویروس منحوس کووید 19 در محله ها و اولویت بندی برای خدمت رسانی در دستور کار بسیج و کانون مداحان است.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به ترویج فرهنگ برگزاری مراسم در منازل بصورت خانوادگی (با حضور والدین و فرزندان) اشاه کرد و افزود: در شرایط کنونی برپایی محافل اعیاد و سوگواری در مناسبت ها از جمله ایام فاطمیه به صورت خانوادگی بسیار مهم است که مداحان عزیز در ترویج این فرهنگ نقش مهمی دارند.

توسلی هماهنگی در برگزاری ازدواج آسان و مساعدت در تهیه جهیزیه برای زوج های کمتر برخودار،جمع آوری نذورات مردمی ،تهیه بسته های معیشتی و تقدیم به آسیب دیدگان از بیماری کرونا و نیازمندان، همچنین شرکت مداحان در نذر خون را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

ارسال نظرات