نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت گفت: با پیگیری‌های انجام شده اعتبار ساخت و ساز دو سد آبسرده و شهید بروجردی را به ۳۶۲ و ۴۷۲ میلیارد تومان افزایش دادیم.
کد خبر: ۹۲۹۹۲۴۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فاطمه مقصودی  امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره  به پیگیری‌های انجام شده برای جذب و تخصیص اعتبار دو سد آبسرده و شهید بروجردی، اظهار کرد: با مکاتبات و پیگیری‌های متعدد موفق شدیم از ماده 56 اعتبار ساخت و ساز سد آب سرده را به 362 میلیارد تومان و سد شهید بروجردی را به 472 میلیارد تومان افزایش دهیم، این اعتبار در بودجه 1400 دیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبار سد  آبسرده در گذشته تنها 12 میلیارد تومان و سد شهید بروجردی 34 میلیارد تومان بود، افزود: سد آبسرده با گذشت حدود 12 سال از عملیات اجرای 41 درصد و سد بروجردی  پس از 10 سال تنها  10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر وضع به همین منوال باشد تا سال‌ها به بهره‌برداری نخواهند رسید.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به اهمیت تکمیل سد آبسرده، گفت: تکمیل سد آبسرده از اهمیت فروانی برخوردار است و یکی از پروژه‌های اصلی من در دوره نمایندگی است و قول تکمیل آن را به مردم بروجرد و استان می‌دهم، زیرا آبسرده سد خالی نیست  بلکه شبکه آبرسانی و تصفیه خانه هم است.

مقصودی تاکید کرد: اگر سد آبسرده تکمیل نشود، بدون شک شهرستان 400 هزار نفری بروجرد در آینده نه چندان دور با تامین آب آشامیدنی مواجه خواهد شد، همچنین مشکل کمبود آب در باغات و کشاورزی این شهرستان نیز تشدید می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مزایای احداث سد های آبسرده و شهید بروجردی اشاره کرد و افزود: یکی از مزایای سدها مهار سیلاب و کاهش خسارت‌های ناشی از سیل در استان پر بارش لرستان است، بنابراین مسوولان باید نسبت به تکمیل سدها اهتمام داشته باشند، زیرا و اگر خردمندانه  به مزایای احداث سدها بیاندیشند متوجه اهمیت برنامه‌ریزی برای تکمیل سدها خواهند شد.

تغییراکوسیستم، تولید ثروت و گردشگری ، اشتغال زایی همچنین تامین آب پروژه‌هایی که به آب نیاز دارند از دیگر مزایای احداث دو سد آبسره و شهید بروجردی است که  این نماینده مردم در خانه ملت به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات