بوستان خوش‌ریحان انقلاب اسلامی مرزعه پربرکتی است که هزاران گل خوشبو در قلب خود پرورش داد که نشو و نمای آن مسیر تاریخ این آب و خاک را معطر کرد و نهاد بسیج نمونه بارزی از رویش‌های این نهضت بزرگ الهی است.
کد خبر: ۹۲۹۹۲۸۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج عطایی است که از خوان بی‌پایان خداوند به بشریت ارزانی شد تا بر کرانه آن، شاهد غزل‌خوانی فرشتگان مقرب درگاه خالق هستی باشند.

واژه بسیج نام یک موجود بهشتی است که در بلند آسمان آزادگی در امواج اسمای مقدس به این عنوان مبارک مشهور و معروف شده و دفتر خود را به امضای سلطان دل‌های بیقرار،حسین بن علی(ع) منقوش و ماندگار کرده است.

عنوان زیبایی که خیل مجاهدان مسیر تاریخ، عالمان، زاهدان و ابرار اعصار، بدان مفتخرند وتشنه زلال جان‌افزای آن هستند.

نام مبارکی که امام عارفان و اسوه مبارزان و نور چشم ظلم‌ستیزان عالم،حضرت امام خمینی(ره) در حسرت آن غبطه می‌خورد و بی‌محبتی به این امانت الهی را گناهی نابخشودنی و مستوجب عذاب دردناک خداوند می‌داند.

نهاد بسیج ترجمان دانش و دوستی، جلال و جبروت قدرت‌های اول عالم را با هیبت خویش متزلزل و دهلیز دنیا را بر آنان ناامن و ناگوار کرده است.

بسیج، سختی‌های دوران دفاع مقدس را با تقدیم جان و نان، بر کام ملت سرافراز ایران گوارا ساخت و شرارت را شایسته کام خشک و خشن متجاوزان مجوس و مخوف کرد.

در مدرسه بسیج، قرآن کتاب و ولایت؛ راهنما، جهاد درس و شهادت؛ کارنامه قبولی، مرکب؛ ملائک است و ناخدا امام عصر(عج) و دانش‌آموختگان این مکتب، خیل شهیدان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس هستند که چون نوزاد گهواره دهر (شهید محمدحسین فهمیده) در اوج فهم، فکرت و فتوت، فرش شنی تانک‌های دشمن را بستر آرامش خود دید و دانست تا نفس ناز و نای نازکش در بازار بر و بحر به فریادی جاوید تبدیل شود و مورد داد و ستد بازار تاریخ انسانیت قرار گیرد.

او برای حریت، جان را در طبق اخلاص گذشت، قتیل‌الاشقیا شد و خود را طعمه تنهایی کرد تا عفت، عزت، امنیت و اقتدار ایران بزرگ از دستبرد حرامیان در امان بماند.

هفته بسیج ظرفی دریاگون است تا گل قشنگ فراگیرترین تشکل مردم‌نهاد جهان در لفافه آن خودنمایی کند و عائله عالم را به میهمانی جلوه‌های جمیل شاخصه‌های شهیر و جاذبه‌های جلیل خود فرا خواند.

بسیج جنگجویی خدامحور و مومنی متعبد است که آرامش ایلام، خرمی خرمشهر، آزادی آبادان، محبت مهران، دل‌انگیزی دزفول، شادی قصرشیرین، شکوه شادگان، سُرور سوسنگرد، بهار بستان، مهر موسیان و امنیت امروزی ایران عزیز، مدیون فداکاری دیروز اوست.

رزم‌آوران بسیجی، نامداران گمنام‌اند که نحابت نامشان و هیبت حرمتشان، دهکده جهان را در سایه صداقت قرار داده و نعمت وجود او، ایران عزیز را به جزیره‌ای جذاب و امن مبدل کرده است.

حضور حماسی این نهاد خدوم و مردمی در عرصه‌های امنیتی، دفاعی، علمی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی، معیشتی، بهداشتی و درمانی و نمایش اخلاصشان در خدمت به مردم، ملت بزرگ ایران را امیدوار وعزت و آرامش فردی و جمعی آنان را به ارمغان آورده است.

امروز و در هجوم بیرحمانه کرونا، پزشکان، پرستاران، پیرا پزشکان و پرسنل درمانی و تدارکاتی با روحیه و تفکربسیجی در سنگر مراکز و بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در مبارزه مخلصانه با این بیماری مخوف، ایثار و فداکاری خود را به اوج برده و در راه پاسداری از سلامت هموطنان خود، سرمایه جان را به بازار انفاق آورده و تقدیم می‌کنند.

شهیده دکتر حسنوند عموزاده، شهید دکتر رستمیان و شادروان مرحوم مغفور پژمان مهدوی‌فر که در مصاف با کرونا جان را تقدیم جانان کردند، تربیت‌یافتگان مکتب منزه بسیج بودند که لایق خوان عندربهم یرزقون خدا شدند.

ضمن تبریک این هفته مقدس، از ایزد منان، فتح و نصرت و سرافرازی همه بسیجیان ایران را خواستاریم.

ارسال نظرات