دکتر اسماعیل احمدی در مراسم افتتاح کارخانه تولید قارچ ورامین:

تبلیغات منفی غربی ها از طریق رسانه ها مصرف قارچ را در کشورها کاهش داده

مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)،با اشاره به تبلیغات سوء و القاء رسانه های بیگانه برای کاهش مصرف قارچ دربرخی کشورها، بر ضرورت فرهنگ سازی در مصرف این محصول استراتژیک تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۹۹۳۳۵
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

به گزارش سپاه سید الشهدا خبر گزاری بسیج، دکتر اسماعیل احمدی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار جهادگران فرمودند: جهادگران تاریخ را آباد و آبرومند می کنند. وی خاطرنشان کرد: بیش از 140 نوع فراورده های مختلف شامل کرم ها، پودرها، نوشیدنی، دمنوش و غیره از قارچ بدست می آید؛ این محصول دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های زیادی است، همچنین برای کم خونی مفید بوده و جایگزین خوبی برای گوشت است اما متاسفانه این ماده غذایی در سبد خانوارها جای خود را به خوبی پیدا نکرده که باید نسبت به تبلیغات و ترویج مصرف این محصول کار بیشتری صورت بگیرد.

احمدی تصریح کرد: متاسفانه تبلیغات سوء از سوی رسانه های بیگانه در زمینه سمی بودن قارچ انجام شده و در اکثر برنامه های کودک و کارتون هایی که از سوی شرکت های فیلم سازی غربی ساخته شده، از کودکی به ما القاء شده که قارچ ها سمی و خطرناک هستند و از ابتدا فرهنگ سازی غلط در مورد سمی و کشنده بودن قارچ در اذهان ما حک شده است و به موازات آن خودشان در این حوزه فعالیت های گسترده ای  انجام داده اند.

وی اظهار داشت: باید اردوهای علمی دانش آموزی برگزار شود و دانش آموزان از مجتمع های کشاورزی تولید محصولاتی مانند قارچ بازدید کنند و تغذیه و ذائقه فرزندانمان را به سمت مصرف غذاهایی مثل قارچ تغییر دهیم و به مرور آنرا جایگزین گوشت کنیم.   

 

ارسال نظرات