خبرهای داغ:
شهردار قزوین:

خدمات کمیته امداد نباید تنها در جمع آوری صدقه دیده شود

شهردار قزوین گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی را ارائه می کند از این رو شایسته نیست خدمات این نهاد تنها در جمع آوری صدقه دیده شود.
کد خبر: ۹۲۹۹۴۲۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سیاووش طاهرخانی در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: فعالیت ها و خدمات کمیته امداد بسیار گسترده است و در همه زمینه ها خانواده های نیازمند را حمایت می کند که سرآمد این خدمات اشتغال زایی است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی را ارائه می کند از این رو خدمات کمیته نباید تنها در جمع آوری صدقه دیده شود.

شهردار قزوین گفت: متأسفانه عموم مردم کمیته امداد را تنها در صندوق صدقات می شناسند در حالی که جمع آوری صدقات بخش کوچکی از خدمات این نهاد است و این نهاد خدمات بزرگی همچون اشتغال زایی دارد.

وی تصریح کرد: اشتغال زایی نقش موثری در توانمندسازی، خودکفایی و بازتوانی خانواده های نیازمند دارد و به جریان تولید کمک می کند.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات گسترده ای را به محرومان و نیازمندان ارائه می کند که صدقه به لحاظ گستردگی و در چشم بودن این خدمت در میان مردم شناخته شده تر است.

مهرعلی حق گویان تصریح کرد: خدمات زیادی در کمیته امداد امام (ره) وجود دارد که تنها به دلیل حفظ آبرو و صیانت از حیثیت نیازمندان چندان رسانه ای نمی شود .

وی خاطرنشان کرد: برخی از وجوه خدمتی این نهاد نیز به لحاظ بافت خدمتی برای مردم چندان شناخته شده نیست، به عنوان مثال دانش آموزی که تحت حمایت امداد است و خدمات فرهنگی و تحصیلی دریافت می کند و وارد دانشگاه شده و بعد از مدتی در کسوت معلم، پزشک، مهندس، کارمند دولت و ... در جامعه حضور پیدا می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: خانواده هایی که از خدمات این نهاد بهره برده اند و امروز خانه دار شده اند، مشکل هزینه های بیماریشان رفع شده و پرونده حقوقی آنها مورد معاضدت قرار گرفته و خدماتی از این دست گرفته اند، کم نیستند.

وی تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان نوکر مردم خدمات خود را تا حد امکان اطلاع رسانی می کند ولی بزرگترین اطلاع رسانی کمک های این نهاد توسط خود مردم انجام می شود چراکه هر آنچه کمک به نیازمندان ارائه می شود کمک مردمی است و کسی که دریافت کننده این کمک است، اقشار نیازمند جامعه هستند.

حق گویان توضیح داد: هر اقدامی در این نهاد صورت می گیرد هیچ منتی بر کسی ندارد چراکه تکلیف قانونی و دینی ماست و امدادگران علیرغم تلاش های مستمر بازهم خود را بدهکار به جامعه و نیازمندان می دانند.

وی عنوان کرد: تنها انتظاری که از افراد و دستگاه های مختلف داریم توجه بیش از پیش به یاری نیازمندان با استفاده از ظرفیت های موجود است به عنوان مثال شاید برای فردی مساعدت مالی بهترین کمک باشد ولی شهرداری قدرت و اختیاراتی دارد که نمی توان آن را با ارقام مالی ارزش گذاری کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: ورود دستگاه های مختلف در ادای تکلیف اجتماعی خود در جامعه به توان اجتماعی و اقتصادی برای رسیدگی به محرومان می افزاید و موجب ارتقای کمی و کیفی خدمت رسانی به محرومان می شود.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها