فرمانده سپاه استان سمنان گفت: مساجد باید به مرکز فرماندهی و عملیات نرم محله تبدیل شوند و در حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی، معیشت، اشتغال، عمران، زیرساخت و آسیب‌های اجتماعی فعال باشند.
کد خبر: ۹۲۹۹۸۳۴
|
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مساجد باید به مرکز فرماندهی و عملیات نرم محله تبدیل شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سردار حمید دامغانی در جلسه قرارگاه محله مسجدمحور بسیج مساجد و محلات سپاه شاهرود در دفتر امام جمعه این شهر، با بیان اینکه مجموعه‌های شهرستانی با روحیه جهادی و تفکر بسیجی امور را پیش می‌برند، اظهار کرد: قرارگاه محله مسجدمحور باید شکل واقعی به خود بگیرد و مسجد به مسجد دنبال شود تا قرارگاه‌های مسجد محله‌محور به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه مساجد نقشی اساسی را در دوران انقلاب ایفا کردند و نقش بارز و کلیدی مساجد در دوران دفاع مقدس مشاهده شده است، گفت: در اوج جنگ و نظام نوپای اسلامی، مساجد به مراکز پشتیبانی جنگ تبدیل شدند و در اعزام نیرو و جمع‌آوری کمک در حوزه‌های مختلف اثرگذار بودند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: امروز هم مساجد از سیل و زلزله تا ویروس منحوس کرونا در میدان هستند و بخشی از مساجد به محلات خدمت‌رسانی، ساماندهی کمک‌های مؤمنانه، پیشگیری و درمان تبدیل شدند.
دامغانی خاطرنشان کرد: در طول بیش از ۴۰ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی، همیشه روحانیت در عبور دادن نظام و انقلاب از مشکلاتی که داشته، پیشرو بوده است.
وی افزود: در کنار این موارد، آنچه باعث عبور از مشکلات شده، ظرفیت مردمی است که به‌صورت حداکثری در صحنه‌های مختلف پای کار آمده و تلاش‌های مردم با آینده‌نگری امام راحل در بسیج تعریف شد و بسیج به نظام و کشور و مردم خدمات زیادی انجام داد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه بسیج از مردم برای حل مشکلات آنان و نظام برآمده است، گفت: بسیج قدرت نرم انقلاب اسلامی است.
دامغانی تصریح کرد: اگر در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن و تهدیدات پیچیده و ترکیبی آنان که امروز متحدتر از گذشته برای ایجاد مشکلات تعدد برای نظام و مردم تلاش می‌کنند، بخواهیم مشکلات را رفع کنیم، نیاز داریم تا مساجد بیش از گذشته نقش خود را ایفا کنند.
او افزود: مساجد باید به مرکز فرماندهی و عملیات نرم محله تبدیل شوند و در حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی، معیشت، اشتغال، عمران، زیرساخت و آسیب‌های اجتماعی حضوری فعال داشته باشد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به تشکیل قرارگاه محله مسجدمحور در استان سمنان و رویکرد‌های مهم با فهم و نیاز مشترک گفت: مسجد باید قرارگاهی در محله باشد تا در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کند.
دامغانی اضافه کرد: بسیج باید در هر محله در تمام عرصه‌های جنگ نرم، سخت و نیمه سخت راهبرد داشته باشد؛ نقش اساسی بسیج در مسجد است و بدین ترتیب، مجموعه‌های مردمی را هم‌افزا کرده و پشتیبانی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان، امام جمعه محور قرارگاه و در مساجد، امام جماعت محور همه فعالیت‌ها هستند، افزود: قرارگاه‌های محله مسجدمحور بسیج باید راه‌اندازی و امامان جماعت، محور و بسیج، همراه آن‌ها باشد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: رسانه محله باید فعال شود تا مطالبه‌گری و خدمات محله را اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی کند.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت طلاب جهادی که توان بی‌نظیری هستند، در همین راستا تأکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها