خبرهای داغ:
به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین

کارگاه فرش بافی در روستای طهمورث آباد افتتاح شد

به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، اولین کارگاه فرش بافی در روستای طهمورث آباد دهستان دستجرد الموت غربی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۰۵۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

مازیار سلخوری مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در گفت  و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: فرش بافی یکی از رسته های اشتغال زدایی برای زنان روستایی می باشد. تاکنون ۱۵ دوره آموزشی فرش بافی با حضور مربیان برتر استانی برای بیش از ۵۰ نفر از زنان و دختران روستاهای هدف در دهستان چوقور طارم سفلی و دستجرد الموت غربی برگزار شده است.

سلخوری ادامه داد: طی آموزش های صورت گرفته، ۸ نفر از زنان روستای طهمورث آباد بصورت حرفه ای شروع به کار کردند که با همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه یک کارگاه در این روستا افتتاح گردید.

وی در خصوص اهداف برگزاری و افتتاح این کارگاه اذعان کرد:  هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی ایجاد و توسعه مشاغل سنتی در روستاها می باشد.

مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه  قزوین گفت: قالی بافی و فرش بافی از جمله مشاغل خانگی و سنتی در روستاها می باشد که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است. قرارگاه با برگزاری دوره های مقدماتی و پیشرفته فرش بافی و قالی بافی سعی دارد تا برای زنان روستایی اشتغال پایدار ایجاد نماید.

این  مسئول  خاطر نشان کرد: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی، بازاریابی فروش محصولات بافته شده را نیز فراهم نموده است.

سلخوری در پایان افزود: تا پایان سال جاری، دو کارگاه فرش بافی دیگر در دهستان دستجرد الموت غربی افتتاح می گردد که با افتتاح این کارگاه ها بیش از ۲۰ نفر از زنان روستاها مشغول به کار می شوند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها