خبرهای داغ:
سرهنگ فرمانی به مناسبت هفته بسیج گفت: ایام هفته مبارک بسیج را خدمت کلیه همرزمان و بسیجیان جان بر کف تبریک عرض می نمایم.
کد خبر: ۹۳۰۰۲۰۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
سرهنگ پاسدار مقداد فرمانی دبیر اشراف سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبر نگار بسیج ضمن تبریک هفته بسیج گفت، ایام هفته مبارک بسیج را خدمت کلیه همرزمان و بسیجیانجان بر کف تبریک عرض می‌نمایم و به روح پرفتوح بناینگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل رحمه الله علیه که این شجره طیبه بسیج را بنیان نهاد درود می‌فرستم.

سرهنگ فرمانی در ادامه افزود: الحمدالله با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی موجودیت بی انتها و پرعظمت بسیج در لایه‌های مختلف عملکردی نظام متبلور شده و به عنوان یک فرمول تمام عیار برای حل مشکلات و دست انداز‌های پیش پای نظام مقدس اسلامی شناخته می‌شود. این شجره طیبه، معجزه اسلام در قرن حاضر است. هرچند از صدر اسلام تاکنون چهارده قرن گذشته امام بسیج مقدس امتداد همان ایستادگی‌ها و ایثار عصر رسول الله عصر حسین ابن علی علیه السلام است. نمود این همه رشادت در دفاع مقدس و در همه میدان‌های خطیر انقلاب عزیزمان آشکارا نمایان است. امروز اراده بسیج شکست ناپذیر است و واقعیت آن در همه جای دنیا به رسمیت شناخته شده است. امروز بسیج تکثیر شده و آزادگان عالم برای ادامه مقاومت راهی را بجز احیاء این فرهنگ در مرز‌های خود نمی‌بینند. بسیج باید دائما پیش برنده باشد،   در این میان اشراف فرماندهی برای فرماندهان و مدیرانی که به دنبال مهندسی دقیق و کارآمد حرکت پرشتاب بسیج هستند مجموعه‌ای ارزشمند از اطلاعات همراه با تحلیل بروز شرایط محیطی در اختیار می‌گذارند. تدابیر حضرت آقا مدظله العالی در خصوص تداوم و اثربخش نمودن اشراف از یکطرف و توجه فرماندهان و مسئولین از طرف دیگر روند تحولی بسیج را رقم خواهد زد. آنجا که معظم له می‌فرمایند " انتظار این است که فرماندهان و مسئولین در امر مهم اشراف کلی فرماندهی با جدیت و اهتمام کاملبه طور عملی وارد گردیده و اشراف خود را بر مجموعه تحت مسئولیت فرماندهی افزایش دهند. " حجت برهمگان تمام  می‌شود. بحول قوه الهی امروز اشراف با شیوه‌های نوین و سامانه پویا به طور کلی عملکرد بسیج و سپاه‌های استانی را پایش و ارزیابی می‌نماید و سازمان را قضاوت می‌کند. حسن‌ها و عیب‌ها و نواقص را نمایان می‌کند و زوایای مختلف پیشروی سازمان را تحلیل می‌کند و در صدد است که فرماندهان و مسئولین اشراف لازم را فراهم کند. اینگونه است که امر به معروف سازمانی در بستر فرآیند ارزیابی اشراف نهادینه می‌شود.

وی در خصوص جشنواره مالک اشتر خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد اشاره شده اشراف وظیفه دیگری دارد. براساس آیه شریفه الذین آمنوا و عملو الصالحات طوبی لهم و حسن مئاب (سوره مبارکه رعد آیه ۲۹)  کسانی که عمل صالح انجام می‌دهند خوشا بحالشان و عاقبت نیکویی پیش روی دارند در جنبه دنیوی و سازمانی آیه شریفه جشنواره مالک اشتر بسیج هم برای ارج نهادن به حرکت جهادی بسیجیان سلحضور و الگوسازی اقدامات صورت گرفته همه ساله برگزار می‌شود.

وی ادامه داد، در این جشنواره موفق‌ترین رده‌های بسیج از پایگاه‌های مقاومت محلات و اقشار گرفته تا مهد‌های قرآنی، کانون‌های علمی، گردان ها، حوزه‌های مقاومت، نواحی و سپاه‌های استانی و... که مورد رصد و ارزیابی دوره‌ای در طول سال قرار می‌گیرند معرفی می‌شوند. امسال هم با توجه به وضعیت بوجود آمده توسط این ویروس منحوس کرونا جشنواره بطور مجازی و از طریق رسانه‌ها و فضای مجای برگزار و اطلاع رسانی گردید. مستند‌های تلویزیونی اخبار و مصاحبه‌های مختلف در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و... عملکرد رده‌های موفق جشنواره ملی مالک اشتر بسیج را انعکاس داد. شاید حضور این ویروس باعث شد معرفی و الگوسازی‌ها با خلاقیت بیشتری صورت پذیرد. البته امیدواریم هرچه زودتر بشیریت به مدد الهی از این فضای بوجود آمده نجات یابد. اما این محدودیت‌ها مانع حرکت بسیجیان در عرصه‌های نقش آفرین شده و بسیجیان با تمام قوا در خدمت مردم و جامعه اسلامی حضور موثر دارند.

موفق‌ترین رده ها:

فرمانی در پایان افزود: در ۲۸ عنوان رده اشراف کلی ریاست سازمان بسیج اقدام به ارزیابی دوره‌ای می‌نماید که در مجموع ۳۵۲ رده از ستاد تا صفی‌ترین لایه بسیج به عنوان رده‌های موفق‌تر انتخاب گردیده اند.

موفق‌ترین سپاه استانی از میان ۳۲ سپاه استانی در مجموع ارزیابی طرح‌های اعتلای بسیج سپاه شهداء آذربایجان غربی انتخاب شده است.

ناحیه بروجن سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری به عنوان برترین ناحیه در اجرای طرح اعتلای شهید حججی انتخاب و برگزیده شده است.

 ناحیه کنگان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر به عنوان برترین ناحیه در اجرای طرح اعتلای کیفی سازی حلقات صالحین انتخاب و برگزیده شده است.

ناحیه اسفراین سپاه حضرت جواد الائمه (ع) استان خراسان شمالی به عنوان برترین ناحیه در اجرای طرح اعتلای صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار انتخاب و برگزیده شده است.

ناحیه مسجد سلیمان سپاه حضرت حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان به عنوان برترین ناحیه در اجرای طرح اعتلای کیفی سازی فعالیت‌های گروه‌های جهادی یار انتخاب و برگزیده شده است.

ناحیه میاندوآب سپاه حضرت شهداء استان آذربایجان غربی به عنوان برترین ناحیه در اجرای طرح اعتلای همگام با کشاورز انتخاب و برگزیده شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها