امضای تفاهم نامه اجرای بزرگترین سیل بند جنوب استان کرمان با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و فرمانده سپاه ثارالله برگزار شد
کد خبر: ۹۳۰۰۲۵۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: امضای تفاهم نامه همکاری بین استانداری کرمان و قرارگاه خاتم الانبیا در خصوص لایروبی رودخانه‌ها و احداث سیل بند با حضور سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و فرمانده سپاه ثارالله برگزار شد.
سردار سعید محمد در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: استان کرمان استانی بسیار مستعد و غنی است و قرارگاه خاتم این افتخار را دارد در زیرساخت‌های استان خدمتگزار باشد.
وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در استان کرمان تا کنون ۷۲ پروژه تکمیل و ۱۰ پروژه را در دست اجرا دارد این پروژه‌ها در همه حوزه‌های صنعتی و معدنی، راهسازی، حمل و نقل، ترافیک، پروژه‌های آبرسانی و سد سازی و بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند.
این مقام مسئول گفت: در جریان اجرای این پروژه‌ها حدود ۲۰۰۰ نفر نیروی انسانی و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین مشغول به کار هستند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: برای سرمایه گذاری در معادن استان اعلام آمادگی می‌کنیم چرا که نمایندگان مردم استان کرمان نیز قبلا این درخواست را از قرارگاه خاتم داشتند.
این مقام مسئول تصریح کرد: ۲ پروژه عمرانی تقاطع‌های غیر هم سطح در شهر کرمان در حال ساخت است و این قرارگاه حدود ۲۳ میلیارد تومان محرومیت زدایی انجام داده است.
سردار سعید محمد افزود: در راستای محرومیت زدایی اقدامات حمایتی و معیشتی با حمایت سپاه ثارالله استان انجام شده و با راه اندازی کارگاه کوچک اشتغال زایی در مناطق محروم برای زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده ایم.
این مقام مسئول اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت بسیار غنی دارد و برای رفع محرومیت باید اشتغال زایی از طریق کشاورزی و معادن صورت گیرد تا شغل پایدار برای مردم منطقه ایجاد کنیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خاطرنشان کرد: اگر ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر دارایی‌ها پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تخصیص داده شود سال آینده ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور تکمیل خواهد شد.

سردار حسین معروفی در ادامه این مراسم اظهار کرد: سال گذشته به دلیل عدم مدیریت بحران در پی بارش‌های زیادی که در جنوب کرمان رخ داد سیل باعث وارد آمدن آسیب به مردم این منطقه شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود در زمان وقوع سیل در منطقه زهکلوت برای جلوگیری از وقوع مجدد این مشکلات تصمیم گرفتیم اقدامات اساسی انجام دهیم با هماهنگی قرارگاه خاتم الانبیا و با وجود کمبود منابع مالی این اقدام عملی شد.
این مقام مسئول بیان کرد:سیل سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی وارد کرد، اما اگر صد میلیارد تومان برای پیشگیری از این حوادث هزینه کنیم دیگر مردم با این حجم از خسارت روبرو نخواهند شد.
وی افزود: اگر سیل بندی از جیرفت تا منطقه جازموریان احداث شود اقدام خوب و اساسی صورت می‌گیرد و سبب حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه خواهد شد.
سردار حسین معروفی خاطرنشان کرد:در سیل گلستان اگر فرمانده قرارگاه خاتم نبود دولت و سپاه استان قادر به مهار سیل نبود در آنجا این قرارگاه با تمام توان وارد عمل شد.
ارسال نظرات