طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر جزینک زهک با همت سپاه آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۲۹۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در زهک، سرهنگ پاسدار غلامعلی سهرابی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک گفت:در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این طرح سه فاز و سطح مداخله دارد، مرحله اول، فاز مراقبت است که طبق تفاهم با وزارت بهداشت، قرار است در سطح تهران بزرگ، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع و مراکز منتخب، در اختیار این طرح قرار بگیرند.

سهرابی گفت:تأمین نیروی انسانی مورد نیاز،
در فاز مراقبت، نیروی انسانی شامل مراقبین سلامت، پرستاران و پزشکان است، هر تیم، ۱۵ نفره و شامل یک پزشک عمومی، چهار پرستار و ۱۰ مراقب سلامت است. مراقبین سلامت که ۱۰ نفر هستند به درب منازل مراجعه و پکیج بهداشتی و بروشور اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا به خانوار‌ها ارائه می‌کنند اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا بود یا مشکلی وجود داشت اسامی این خانواده‌ها را یادداشت می‌کنند و برای اعزام پزشک یا پرستار اقدام می‌شود.


وی اظهار داشت: ۸۰ درصد این طرح به‌صورت تلفنی یا دوراپزشکی است و ۲۰ درصد، مراجعه فنی و تخصصی است پزشکان و پرستاران در پایگاه‌های سلامت حضور دارند، اما بعد از نیازسنجی که توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود، این پزشکان و پرستاران به محل‌های مورد نیاز اعزام می‌شوند.

سرهنگ سهرابی عنوان کرد: فاز بعدی، مرحله حمایتی است، در این سطح به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، ارسال بسته‌های حمایتی و پکیج‌های بهداشتی صورت می‌گیرد همچنین پایگاه‌های نواحی مقاومت بسیج به‌صورت محله محور تقبل کرده اند که اگر خانواده‌ای نیاز به خرید دارد و افراد خانواده، سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌های بسیج این خرید را برای آن‌ها انجام دهند.

وی تصریح نمود:فاز سوم، مرحله نظارت است؛ در این مرحله تیم‌های بسیجی در نواحی مقاومت بسیج رصد می‌کنند که آیا اقداماتی که باید در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا انجام شود، به‌خوبی صورت می‌پذیرد یا خیر؛ در همین راستا چک لیست‌هایی آماده شده و از خانواده‌ها سؤال پرسیده می‌شود که آیا اطلاع رسانی، مراقبت و حمایت انجام شده است یا خیر؛ پس از نظارت، میزان موفقیت عملیات سنجیده می‌شود و بر اساس آن، برای بازبینی عملیات دستورات لازم داده می‌شود.


انتهای پیام/
ارسال نظرات