خبرهای داغ:
خوش عقیده اذعان کرد: ترور و تحریم دو روی سکه غربی‌ها و صهیونیست هاست، از طرفی تحریم می کنند و از سوی دیگر برای مقابله با قوی شدن ایران دست به ترور دانشمندان ما می زنند.
کد خبر: ۹۳۰۰۳۴۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

خوش عقیده کارشناس مسائل سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با عرض تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده استاد برجسته دانشگاه و دانشمند صنعت هسته ای ایران، بیان کرد: این ترور ناجوانمردانه یک روز پس از مبادله جاسوس دو تابعیتی انگلیسی استرالیایی وابسته به رژیم‌صهیونیستی اتفاق افتاد. همین طور هفته گذشته شاهد سفر شبانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان و ملاقات با بن سلمان بوده‌ایم که قطعاً در تلاش هستند تا اقدامات خرابکارانه علیه ایران را همچنان ادامه دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از شهادت دکتر فخری زاده ، در فضای مجازی ترور شخصیت و تلاش برای پنهان کردن ابعاد مختلف این ترور ادامه داشت و شبکه مجازی اینستاگرام اقدام به حذف پست ها و هشتگ های مرتبط با این ترور کرد، که نشان از استیصال غرب و عاملان ترور در مقابل مقاومت مردم ایران بوده است. مدتهاست نام این شهید بزرگوار در لیست ترور موساد و سازمان منافقین به عنوان یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای ایران بوده است.

خوش عقیده ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که امروز صنعت موشکی و هسته ای ایران به رغم ولایتمداری و سربازی جوانان سختکوش ایرانی جزو صنایع افتخارآمیز است و دشمن در صدد ایجاد خلل در این راه پر افتخار است. تحریم و ترور ۲ روی سکه غربی ها و صهیونیست ها است ؛از طرفی تحریم می کنند و از سوی دیگر اگر ببینند که ایران اسلامی راهی برای غلبه بر تحریم ها که به فرموده رهبر انقلاب قوی شدن ما در حوزه علمی است پیدا کرده دست به ترور دانشمندان ما می زنند.

این کارشناس مسائل سیاسی به دو دیدگاه شکل گرفته درباره ترور دکتر فخری زاده اشاره کرد و گفت: یک دیدگاه از طرف جریان غرب گرا بود که طرفدار واکنش حداقلی و سکوت و انفعال کامل هستند. معتقدند که ترور شهید فخری زاده با هدف تحریک ایران در برابر مثلث اسرائیل، ترامپ و بن سلمان و شعله ور شدن جنگ در منطقه صورت گرفته است. آنها موضع گیری محکم ایران در قبال انتقام شهید فخری زاده را بهانه‌ای برای عدم پیروزی های احتمالی دولت در برنامه‌های آتی می‌دانند.

اما دیدگاه دوم از طرف جریان انقلابی و غالب مسئولین خدوم کشور به خصوص مقام معظم رهبری(مدظله)، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس فرمانده سپاه و .... بود که معتقدند هرچه در برابر زیاده خواهی ها و جنایت دشمن علی الخصوص اسرائیل کوتاه بیاییم دشمن جری‌تر شده و با مشاهده اندک ضعفی در موضع ایران، فشارهای اقتصادی را بیشتر و تحریم‌ها را گسترده تر خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد :هر آنجایی که ما واکنش نشان دادیم و از کیان و حیثیت مملکت و دانشمندان و دستاوردهای خودمان دفاع کردیم، دشمن عقب نشینی کرد و ما طعم پیروزی را چشیدیم اما در هر نقطه‌ای که عقب‌نشینی کردیم و از خودمان موضع انفعال و چراغ سبز به دشمن نشان دادیم تلخ کامی را چشیدیم.

خوش عقیده به مواضع اتخاذ شده اخیر اشاره کرد و گفت : طرح دوفوریتی اقدام راهبردی لغو تحریم ها حداقل کاری است که می‌توان برای کاهش بخشی از تعهدات ما در برجام انجام شود. مدتی است که رهبری تأکید مکرر دارند که باید در چهار حوزه اقتصاد، سیاسی، نظامی و علمی قوی شویم و بر روی پای خودمان بایستیم؛ جمهوری اسلامی و ملت ایران این پتانسیل و ظرفیت را دارد و زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: امید است با استعانت از خداوند متعال، ذیل توجهات ویژه حضرت ولی عصر(عج) و تحت منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله) راه پر افتخار شهدا را ادامه داده و در این راه سربازی کنیم و به وظیفه خود که چیزی جز ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان ، مطالبه گری از مسئولین نظام و روشنگری و تبیین منویات مقام معظم رهبری،(مدظله) نیست عمل کنیم.

 

1008/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها