خبرهای داغ:
توسلی زاده:

حضور بسیج موجب واهمه دشمنان ایران شده است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به روز بسیج حقوقدانان، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج به عنوان نهادی خود جوش عمل می‌کند و به همین دلیل دشمن از حضور بسیجیان هم می‌ترسد.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۹۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مجمع عالی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه به مناسبت ۱۲ آذرماه گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و روز بسیج حقوق دانان امروز در سالن اجتماعات شهید صدوقی دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست دکتر «توسلی زاده» رییس کل دادگستری استان در سخنانی، اظهار داشت: قانون اساسی منطبق با دین اسلام شکل گرفته است و قانونی مترقی است که هیچ بن بستی در آن وجود ندارد.

توسلی زاده رییس کل دادگستری استان در این نشست معیار حرکت هر حکومت را قانون آن دانست و گفت: ۴۱ سال پیش در چنین روزی با مجاهدت‌های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و جان نثاری‌های ملت ایران درخت تنومند حکومت اسلامی به بار نشست و برای اولین بار پس از حکومت ائمه اطهار (ع) حکومتی با مبانی اسلامی تشکیل شد و  قانون اساسی مترقی ما به تصویب رسید.

وی همچنین با اشاره به روز بسیج حقوقدانان، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج به عنوان نهادی خود جوش عمل می‌کند و به همین دلیل دشمن به همان اندازه که از اسلام و نظام اسلامی هراس دارد از حضور بسیجیان هم می‌ترسد.

توسلی زاده خاطرنشان کرد:تشکیل نهاد بسیج حقوق دانان برای کمک به دستگاه قضایی یک ضرورت بوده است.

وی در ادامه گفت: امروز جامعه ما دچار فقر حقوقی است و لازم است حقوقدانان بسیجی با حضور بی طرفانه و عادلانه خود برای رسیدگی به امور مردم گام بردارند.

«همت محمدی» قائم مقام سازمان قضایی نیروهای مسلح و رییس مجمع عالی بسیج حقوق دانان استان هم در این نشست وظیفه بسیج حقوقدانان را تبیین چگونگی ارائه خدمات حقوقی به مردم اعلام کرد و گفت: هر کجا که نیاز به حضور حقوقدانان بسیجی برای رسیدگی به مشکلات قضایی بوده، به صورت جهادی و به موقع وظیفه خود را انجام داده اند و این راه را ادامه خواهند داد.

 رسول بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان نیز در این نشست اظهار داشت: قانون اساسی ما منشور ملی است و راه پیشرفت کشور ما تمکین از قانون اساسی است.

بهرامی پور افزود: هم اندیشی و برنامه ریزی برای ارتقاء فرهنگ حقوقی در جامعه، مبارزه با فقر حقوقی مردم و خدمات حقوقی و قضایی رایگان به مردم در عرصه‌های مختلف قضایی برای گره گشایی از مشکلات مردم از برنامه‌های بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه است.

ارسال نظرات