طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

خوشبختانه با شروع طرح شهید سلیمانی در جیرفت آمار مبتلایان به بیماری کرونا کاهش یافته

این طرح محله محور ظرف چند روز گذشته در سطح شهرستان شروع شده و در همین راستا قریب ۱۸۰ تیم مراقبتی، ۳۴ تیم حمایتی و ۲۰ تیم نظارتی برای کنترل اپیدمی کرونا تشکیل شده که به صورت زنجیره بهم پیوسته هستند.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۲۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کرمان : با اشاره به آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی در سطح شهرستان جیرفت، گفت: این طرح محله محور ظرف چند روز گذشته در سطح شهرستان شروع شده و در همین راستا قریب ۱۸۰ تیم مراقبتی، ۳۴ تیم حمایتی و ۲۰ تیم نظارتی برای کنترل اپیدمی کرونا تشکیل شده که به صورت زنجیره بهم پیوسته هستند.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرحی است که با استفاده از ظرفیت های مردمی همچون بسیج محلات، تشکل های مردمی و دستگاه های اجرایی از جمله مراکز بهداشتی و درمانی، فرمانداری، شهرداری، هلال احمر در سطح شهرستان جیرفت در حال اجرا است.

 

وی اظهار کرد: ساختار این طرح به صورت قرارگاهی و با فرماندهی فرماندار و معاونت مجموعه بهداشت است و فرماندهی مجموعه عملیاتی آن بر عهده سپاه است، عمده اقداماتی که در ذیل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می شود توسط مجموعه عملیاتی بچه های بسیج و پایگاه ها انجام می شود.

 

بهروز ابراز کرد: مجموعه پایگاه های مقاومت بسیج، خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت تحت عنوان نواحی در این طرح گنجانیده شده اند که مسئولیت هر ناحیه با حوزه های مقاومت بسیج است و در مجموع در سطح شهرستان ۲۷ ناحیه وجود دارد و تیم های زیر مجموعه این نواحی به صورت محله ای در حوزه پیشگیری و مراقبت فعالیت می کنند.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت یادآور شد: امروز شاهد برگزاری نمادین رزمایش این طرح بودیم و به لطف خداوند در بازه زمانی چند روز گذشته که از شروع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری کرونا کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: این طرح بیش از ۳ ماه اجرا می شود و از آنجایی که در آغاز فصل سرما هستیم ان شاءالله پیشگیری و آگاه سازی در خصوص این بیماری با جدیت دنبال می شود و هر کجا که شاهد ابتلا به کرونا باشیم آن نقطه آلوده به ویروس تحت کنترل قرار می گیرد و اقدامات حمایتی در آن منطقه انجام می شود تا بیماری را کنترل شود.

بهروز در خاتمه عنوان کرد: بسته های حمایتی به خانواده های بیماران کرونایی که در قرنطینه ۱۴ روزه بسر می برند و وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، داده می شود.

ارسال نظرات