سعید استاد فرج شهردار باقرشهر با اشاره به پیگیری های مستمر، از افتتاح پُل بزرگ باقرشهر در نیمه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۰۶۸۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

سعید استاد فرج گفت:یکی از مؤلفه‌های قرار گرفتن شهرداری باقرشهر در جایگاه نخست شهرداری‌های استان تهران را تربیت کادر فنی و متخصص دانست و افزود: تیم فنی که در شهرداری باقرشهر خدمت می‌کنند، از مهندسان تحصیل‌کرده و باتجربه هستند و همین ویژگی باعث شده تا در میان واحدهای مختلف عنوان برتر شهرداری های استان تهران را کسب کنیم و عنوان‌دار باقی بمانیم.

وی افزود: روابط عمومی، بخش فناوری اطلاعات، بخش حوادث و بخش بحران شهرداری باقرشهر همیشه جزء بهترین‌های شهرداری باقرشهر بوده‌اند و موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند.

شهردار باقرشهردار اظهار داشت : شورای اسلامی باقرشهر مرکب از نیروهای جوان و پر انرژی است که همیشه پای کار بوده و در همه مقاطع به شهرداری باقرشهر کمک کرده‌اند.

 استاد فرج با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به اهمیت پروژه ها اشراف دارند، خاطرنشان کرد: دوستان ما در شورای شهر در برخی از پروژه‌هایی که نیازمند متمم هستیم بدون هیچ‌گونه مانع‌تراشی همکاری می کنند و به همین دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی خیلی سریع پیش می‌رود.

استاد فرج درباره افتتاح پروژه‌های در دست ساخت شهرداری باقرشهر خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۳۹۹  پارک شهدای نفت بهران، سوله بحران و ازدواج آسان، مسجد امیر المومنین(ع)، دارالقرآن و کتابخانه شهرستان افتتاح خواهد شد و همچنین به احتمال بسیار زیاد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ پارکینگ طبقاتی باقرشهر مورد بهره‌برداری قرار گیرد و تا پایان دوره اگر همراهی‌های لازم از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) صورت بگیرد و وام به موقع تخصیص یابد، به احتمال بسیار زیاد تا قبل از پایان دوره، پُل بزرگ باقرشهر نیز افتتاح خواهد شد.

سعید استادفرج در حاشیه بازدید حجت‌الاسلام عبداللهی استیری امام جمعه باقرشهر، خداداد کاشفی فرمانده ناحیه حضرت روح‌الله(ره)، علی کلهر رئیس شورای اسلامی بخش کهریزک، ابوطالب بقرائی رئیس شورای اسلامی شهر باقرشهر ، امین بابایی بخشدار کهریزک  و جمعی از اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه شهرستان ری از پروژه‎‌های در دست ساخت شهرداری باقرشهر از جمله: پارک شهدای نفت بهران، سوله بحران و ازدواج آسان، دارالقرآن و کتابخانه و پارکینگ طبقاتی، اظهار داشت: برای افتتاح هرچه سریع تر این پروژه ها به صورت جهادی و دو شیفته کار می کنیم و اگر خداوند به ما فرصت بدهد این پروژه ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: همه زمین های اختصاص یافته به این پروژه از اراضی خودمان است که با احتساب این زمین ها، ارزش این پروژه ها به 250 میلیارد تومان می رسد.

شهردارباقرشهر، افزود: بهره برداری از این پروژه ها و خدمت دهی به مردم در این فضای سخت و مایوس کننده، به مردم امید می دهد و به آن ها نشان می دهد که هنوز هم مردان و زنانی هستند که برای آسایش و رفاه  آنها با جان و دل کار می کنند. 

 استادفرج گفت: قبلا یک سایت سوله بحران در باقرشهر ایجاد کردیم که پروژه بسیار مهم و خیلی عالی بود و به خاطر اجرای آن به عنوان شهرداری نمونه در سطح استان انتخاب شدیم و اکنون یک سایت بسیار بزرگ تر طراحی و اجرا کرده ایم که قابلیت اسکان چندین هزار خانوار را دارد و در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی می توانیم مردم را در آنجا اسکان دهیم.

 وی با اشاره به اینکه ساخت دارالقرآن، بوستان شهدای نفت بهران، سایت ازداوج آسان، پارکینگ بزرگ طبقاتی و مسجد امیر المومنین(ع)، در دوره مدیریت قبلی او مصوب شده است، افزود: همه این پروژه را در دوره قبلی مدیریت خودم کلنگ زنی و شروع کردیم و امسال با تمام توان سه شیفت کار کردیم به گونه ای که این پروژه ها در مدت یک سال به اندازه سه سال پیشرفت داشت. شهردارباقرشهر، بیان کرد: با ظرفیتی که برای پارکینگ بزرگ شهر پیش بینی شده بخشی از ترافیک پیاده روها و خیابان ها ساماندهی خواهد شد که امیدواریم با افتتاح پارکینگ و پل باقرشهر، خداوند این فرصت را به ما  بدهد که بتوانیم یک خدمت اثرگذار به مردم داشته باشیم.

 استاد فرج با قدردانی از مردم خوب باقرشهر، اظهار داشت: مردم این منطقه من را به عنوان خادم خود که کار عمرانی می کند، می شناسند و خیلی خوشحالم که در ادوار مختلف مدیریت شهری باقرشهر، کارهای خدماتی و عمرانی خوب و کارنامه قابل قبولی نزد مردم داشته ام و به زعم مردم باقرشهر، این حقیر اثرات مثبتی در سرنوشت مردم این شهر داشته ام.

 وی با بیان اینکه کمتر از یک سال و نیم برای خدمت به مردم فرصت ندارد؛ اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال، 5 پروژه بزرگ در باقرشهر به بهره برداری برسد. همچنین قبل از پایان دوره مسئولیت و خدمتگزاری خود؛ پروژه پل غیرهمسطح باقرشهر را با وجود ضعف اقتصادی افتتاح کند.

استاد فرج، پروسه تهیه وام از بانک ها را یکی از مشکل ترین و برنامه های بنگاه های تولیدی و خدمات رسان به مردم دانست و تشریح کرد: شهرداری باقرشهر بزرگ ترین سرمایه گذار و بهترین مشتری بانک ملی این منطقه بوده و بیشترین گردش مالی را در این بانک و بانک شهر داشته است، اما متاسفانه برای دریافت 15 میلیارد تومان وام، با وجود تامین تضامین و تعهدات لازم، مدت یک سال است که التماس می کنم اما هنوز به نتیجه نرسیده ام. اما امیداوریم با بانک انصار به نتیجه برسیم.

وی افزود: برای تکمیل پل غیر همطسح باقرشهر نیاز به خرید سازه های فلزی داریم که برای تحقق این مضوع بین 15 تا 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم؛ که این مبلغ هیچگاه در طول ماه در حساب شهرداری موجود نیست، ضمن اینکه هر ماه 5 تا 6 میلیارد تومان فقط حقوق و دستمزد پرداخت می کنیم.

 وی در موردتعهدات شهرداری تهران در حوزه آلایندگی و عوارض؛ اتصریح کرد: از ابتدای سال 99 تا کنون هیچ اعتباری در خصوص آلایندگی از سوی شهرداری تهران به ما پرداخت نشده است. اما تصمیماتی گرفته اند مبنی براینکه 35 درصد پولی را که براساس قانون باید به نیازمند اختصاص می دادند مصوب شده است.

وی در خصوص اعتبارات تخصیصی به محیط زیست گفت: درست است که سازمان محیط زیست یک نهاد ضروری، اثرگذار و مهم در این حوزه است اما آنها از اعتبارات نظام مالی کشور بهره می برند در حالی که ما از نظام مالی کشور چیزی برداشت نمی کنیم و خودمان باید درآمد کسب کنیم. این پول را در گذشته هم خودمان می گرفتیم. در حالی که الان پاکدشت و قرچک هم از آن سهم می برند. اینها به طور مرتب کاهش پیدا می کند و امیدواریم که تتمه آن را به ما هم برسانند یا حداقل در دی و بهمن به ما بدهند تا بتوانیم از پایان سال عبور کنیم در غیر این صورت با دشواریهایی روبرو خواهیم شد.

استاد فرج، افزود: شهرداری تهران تعهداتی نزد ما ندارد؛ در مورد پل سه راه باقرشهر قرارداد دارند که یک بخش از پل روگذر و دور برگردان پروانه ای که بالا اجرا کردند افتتاح شد و در حال بهره برداری است .بخش های دیگر هم در حال اجرا هستند و ما هم حاضریم هر کمکی که از دست مان بر می آید انجام دهیم.

شهردار باقرشهر با قدرانی از دکتر قالیباف، گفت: در زمانی که ایشان شهردار بود، آقای عبداللهی را مامور کرد آمدند و در اجرای تعهدات به ما کمک کردند چون قراربود ما حوزه کارگاهی را آزاد کنیم؛ ما واقعا پول آن را هم نداشتیم که آمدند بازدید کردند و شهرداری منطقه 19 را  مکلف کردند بخش هایی از پول آن را بدهد و این باعث شد عقب نشینی های این حوزه کارگاهی بزرگ آزاد شد و الان می توانند برای تکمیل پل به سرعت کار کنند که انتظار می رود تا پایان امسال بخشهایی از پل زیربار ترافیک برود.

استادفرج با اشاره به اهمیت پل باقرشهر به عنوان یک پروژه مهم و استراتژیک که تاثیر زیادی در کاهش ترافیک و آلاینده های زیست محیطی دارد، گفت: عمده کارهای زیرساختی پل اجرا شده و فقط سازه های فلزی آن باقی مانده است. با توجه به اینکه ما در حوزه اجرایی قرارگاه شهید رجایی به عنوان یکی از زیرمجموعه های قرارگاه خاتم الانبیاء قرار داریم و فاصله ای با آن نداریم، خیلی آروز داشتم قرارگاه خاتم الانبیاء، که پروژه های غول آسایی را در کشور اجرا می کند، در ساخت این پل هم به ما کمک می کرد.  شهردار باقرشهر تاکید کرد: از دوستان قرارگاه خاتم الانبیاء خواهش می کنم اگر می توانند بیایند و کمک کنند تا این پروژه هرچه سریع تر به بهره برداری برسد تا مردم باقرشهر را   خوشحال کنند چرا که تکمیل این پل حتما دعای خیر مردم باقرشهر را برای آنان به ارمغان خواهد داشت.

ارسال نظرات