خبرهای داغ:

برگزاری کارگروه امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده در شاهرود

کارگروه امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده به ریاست فرماندار و با حضور اعضا در فرمانداری شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۶۹۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرپرست فرمانداری شاهرود در نشست کارگروه مربوط به بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه با حضور مدیر جهادکشاورزی و مدیران بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی شهرستان، اظهار کرد: بر اساس بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان و تعیین میزان خسارت، توسط کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، بانک‌های عامل مربوطه و فرمانداری شهرستان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
ابوطالب جلالی با تاکید بر بررسی عملکرد بانک‌های عامل در سال‌های قبل برای برخورداری رقم دو میلیارد تومان گفت: بانک‌ها با توجه به اطلاعاتی که دارند تعداد فقره وام داده شده و مبلغ پیشنهادی خود را ارائه دهند تا به استان اعلام شود.
وی با اشاره به مشمولینی که تسویه حساب کردند و حق دارند که از این تسهیلات دریافت کنند نیز افزود: اطلاعات این افراد نیز توسط جهادکشاورزی اعلام شود تا پیگیری لازم صورت گیرد.
سرپرست فرمانداری شاهرود با اشاره به تناقض دستورالعمل بانک و دولت در مورد مشمولین این تسهیلات گفت: باید این تناقض ارزیابی و تحلیل شود و با برگزاری جلسات تخصصی این رفع نقص صورت گیرد که حق افراد ضایع نشود.
در این جلسه مقرر گردید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیران بانک‌های عامل ضمن تسریع در روند اجرایی در خصوص بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که دچار حوادث غیر مترقبه شده اند پیگیری‌های لازم معمول و اصل تسهیلات دریافتی امهال نمایند.
ابلاغ مرحله چهارم اعتبار لازم جهت امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث قهری بر اساس نرخ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه به هیئت دولت و افزایش اعتبار اختصاص یافته به استان‌ها و اصلاح بازه زمانی سررسید وام‌های کشاورزان خسارت دیده از حوادث قهری مقرر شد، بانک‌های عامل تعداد فهرست و تعداد بار مالی مورد نیاز جهت امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده که سررسید تسهیلات آن‌ها تاریخ ۲۹/ ۱۲ /۱۳۹۹ می‌باشد را تا روز شنبه ۱۵ آذرماه جهت طرح در کارگروه جهاد کشاورزی اعلام نمایند.
خاطرنشان می‌سازد سررسید مصوبه قبلی ۱۳۹۸/۶/۳۱ بود که به تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ اصلاح گردیده است.
برگزاری کارگروه امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده در شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها