کشف فرار مالیاتی 2 هزار میلیارد ریالی در زنجان/ 5 متهم دستگیر شدند

رئیس پلیس استان زنجان از شناسایی پنج متهم در خصوص اخلال در نظام اقتصادی خبر داد و گفت: علاوه بر اینکه پرونده این متهمان به سازمان امور مالیاتی ارسال شد، پرونده دیگری هم با موضوع اخلال در نظام اقتصادی تشکیل شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۳۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، سردار رحیم جهانبخش امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با بررسی‌های کارشناسی شده مطلع شدند که چند بنگاه معاملاتی اقدام به اخلال در نظام اقتصادی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند، خاطرنشان کرد: این بنگاه‌های معاملاتی در شمال شهر زنجان اقدام به خرید زمین‌های مرغوب با قیمت‌های پایین می‌کرده‌اند و با تنظیم قراردادهای صوری از دادن مالیات فرار می‌کردند.

 

رئیس پلیس استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی در خصوص این پرونده پنج متهم را شناسایی کردند، تصریح کرد: این اخلالگران توانسته بودند بیش از 45 قطعه زمین مسکونی در قسمت‌های تجاری و خوب شهر خریداری کنند و با تنظیم قرادادهای صوری از دادن مالیات فرار کنند.

 

وی عنوان کرد: تاکنون تراکنش‌های مالی این افراد بیش از 2 هزار میلیارد ریال ثبت شده است و همچنان ماموران پلیس امنیت اقصادی در حال رسیدگی به پرونده هستند.

 

سردار جهانبخش در پایان گفت: قرار است این افراد با تشکیل پرونده به سازمان امور مالیاتی معرفی شوند. البته برای این افراد پرونده دیگری هم با موضوع اخلال در نظام اقتصادی  تشکیل و با دستور محترم مقام قضایی املاک این افراد پلمب شد.

ارسال نظرات