خبرهای داغ:
حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: با ایجاد کارگروه مشترک اوقاف و میراث فرهنگی در راستای احیای ابنیه تاریخی، مذهبی و فرهنگی موقوفه گام های اساسی برداشته شده است.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۶۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  از گرگان، حجت الاسلام سلیمانی فرد  در کارگروه مشترک وقف و میراث فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: هم افزایی خوبی بین سازمان اوقاف و امور خیریه با دستگاه های اجرایی در دوره اخیر ایجاد شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: براساس اسناد بالادستی و وزارت میراث فرهنگی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه منعقد شده است  در تلاش هستیم در راستای این تفاهم نامه در زمینه احیای بناهای مذهبی، تاریخی و گردشگری موقوفه گام برداریم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: معاون اوقاف در سفر به استان گلستان تاکید کردند که گلستان یکی از استان های پیشگام در حوزه احیای بافت تاریخی بوده و اقدامات مشترک از جمله بازآفرینی شهری و توجه اساسی به احیای ابنیه فرهنگی و معنوی و بقاع متبرکه صورت گرفته است.

 

وی تاکید کرد: گرچه از نظر اعتباری مشکلاتی در سنوات اخیر وجود دارد و دوره سختی را سپری می کنیم و تنگناهایی را شاهد هستیم ولی با همدلی در استان اقدامات را پیش می بریم و در این دوره نیز کارهای خوبی انجام شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ابراز داشت: در ابتدای راه هستیم و به کارهای انجام شده اکتفا نخواهیم کرد و اختلافات سلیقه ای و حقوقی وجود دارد که در کارگروه های مشترک برطرف می شود و نقشه راهی تشکیل می دهیم تا بتوانیم در راستای حل مشکلات و احیای بافت تاریخی گام برداریم.

 

حجت الاسلام سیلمانی فرد افزود: گردشگری مذهبی بخش عمده گردشگری استان را شامل می شود و آثار تاریخی مذهبی و فرهنگی فصل مشترک اوقاف و امور خیریه با میراث فرهنگی و صنایع دستی به شمار می رود.

 

وی یادآور شد: از نگاه مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و معاون اقتصادی استانداری گلستان برای حمایت و پیگیری این موضوعات تشکر می کنم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها