«نشانی عروسی؛ عمق قلب‌های شما» این آدرس جشن عروسی زوجی است که هرگز برگزار نشد و زندگی مشترک این زوج از بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل شروع شد.
کد خبر: ۹۳۰۱۰۱۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

 آغاز زندگی مشترک در بخش کرونا

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان اردبیل، نزدیک به یک‌سال است که ویروسی منحوس زندگی همه ما را دچار تغییر کرده و بسیاری از مراسمات و دورهمی‌ها به واسطه کاهش شیوع ویروس کرونا حذف شده و یا کاهش یافته‌اند.

اما در این بین افرادی هستند که به‌خاطر حضور در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا و خدمت به هموطنان خود حتی از حضور در جمع خانوادگی خود نیز محرومند.

آری؛ سفیدپوشانی که ماه‌هاست در بیمارستان‌ها و به‌خصوص در بخش‌های مربوط به بیماران کرونایی در تلاشند تا جان هموطنان خود را نجات دهند، گاها حتی چندین ماه فرزندان خود را نیز ندیده‌اند.

در این ایام بسیاری از زوج‌های جوان نیز از برگزاری مراسم و جشن به‌خاطر پیشگیری از شیوع بیماری چشم پوشی کرده و در سکوت و خلوت کامل زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

ازدواج‌هایی که دور از تجملات و بسیار دلچسب برگزار می‌شود و اوج انسان دوستی و احساس مسؤولیت را در همان اول زندگی نشان می‌دهد چرا که افراد در پی این عمل سلامتی انسان‌ها را به برگزاری جشن در بهترین روز زندگی ترجیح می‌دهند.

اما سراغ زوجی جوان رفته‌ایم که زندگی مشترکشان علاوه بر اینکه بدون مراسم و تجملات برگزار شده بلکه تفاوت دیگری نیز دارد؛ این زوج جوان زندگی مشترکشان را با نذر خدمت در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل برگزار کردند.

این زوج جوان زندگی مشترکشان را برای خدمت به بیماران بخش کرونایی در بیمارستان و بدون برگزاری مراسمی آغاز کردند تا برکت آغاز این زندگی دعای خیر بیمارانی باشد که خانواده‌هایی چشم انتظار بهبود آنها و بازگشتشان به آغوش خانواده است.

بهمن خاکزاد و الهام شفایی زوجی هستند که به شکل داوطلبانه طی یک قرارداد به عنوان کمک پرستار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل برای سلامتی بیماران کرونایی آغاز به‌کار می‌کنند.

این زوج جوان در زمان سپری کردن دوره کمک پرستاری در بیمارستان امام خمینی(ره) پارس آباد با هم آشنا می‌شوند و زمان ازدواج و شروع زندگی مشترکشان را مشخص می‌کنند، اما با شیوع ویروس کرونا در کشور، تصمیم به حضور در بخش کرونایی گرفته و در این بخش شروع به فعالیت می‌کنند.

با مشاهده وضع وخیم و افزایش شدت شیوع  و بستری شدن بیماران در بخش کرونایی، از تصمیم خود مبنی بر برگزاری مراسم ازدواج منصرف می‌شوند و تصمیمی جدید می‌گیرند.

خاکزاد در این‌باره می‌گوید: شرایط، ما را مجاب کرد تا از برگزاری هرگونه جشن و مراسم عروسی خودداری کنیم اما همچنان به فعالیت خود در بخش کرونا ادامه دادیم.

شفایی نیز در این‌باره می‌گوید: هرچند منصرف شدن از برگزاری مراسم عروسی سخت بود اما یقینا بهترین و عاقلانه‌ترین کار ممکن بود.

سرانجام این دو زوج تصمیم می‌گیرند در موعد مقرر جشن عروسی خود، در شیفت کاری حاضر شوند و در کنار همکاران بخش کرونا شادی کوچکی برقرار کنند و این شادی را باهمکاران سهیم شوند.

راضی کردن خانواده‌ها چالشی دیگر برای این زوج

خاکزاد در رابطه با چگونگی موافقت خانواده‌اش با این تصمیم بیان می‌کند: تصمیم سختی در رابطه با کنسل کردن عروسی گرفتیم و سخت‌تر از آن تصمیم، متقاعد کردن خانواده‌ها که کمی برایمان در آن برهه دشوار بود.

وی ادامه می‌دهد: نوع‌دوستی و وضعیت بیماران اصلی‌ترین عامل این تصمیم بود و ما که در بخش کرونا به شکل کاملا محسوس و ملموس جانفشانی‌های مدافعان سلامت را از نزدیک می‌دیدیم، نمی‌توانستیم به برگزاری مراسم فکر کنیم.

همسر بهمن خاکزاد نیز حرف او را تصدیق می‌کند و می‌افزاید: کار ما علاوه بر اینکه از برگزاری یک تجمع پرخطر جلوگیری کرد، ممکن است فرهنگ‌سازی مناسبی نیز برای زوج‌هایی باشد که می‌خواهند تازه زندگی خود را شروع کنند و شاید آن‌ها نیز از برگزاری مراسمات به‌خاطر نجات جان هموطنان منصرف شوند.

وی عنوان می‌کند: سخت‌ترین کار، انتقال دادن این تصمیم به خانواده‌ها بود چراکه آن‌ها آرزویشان دیدن فرزندان در لباس عروسی است اما خانواده‌ها هم وقتی دلایل ما را شنیدند با تصمیمی که گرفته بودیم موافقت کردند و با دعای خیرشان ما را برای آغاز زندگی بدرقه کردند.

خاکزاد اذعان می‌کند: بدین طریق روز اول زندگی ما در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی(ه) رقم خورد.

کماکان این زوج جوان با تمام قوا مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند و زندگی آن‌ها معطوف خدمتشان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار