«شونشینی» با حضور نماینده مردم دشتستان روی آنتن رفت

برنامه تلویزیونی «شونشینی» هم‌زمان با ۱۵ آذر سال روز شهادت شهید داریوش شاهینی اولین شهید رسانه استان بوشهر با حضور نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از سیمای مرکز بوشهر پخش شد.
کد خبر: ۹۳۰۱۱۲۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهید دکتر محسن فخری زاده گفت: نمایندگان مردم در مجلس برای پیگیری تلاش‌های این شهید عزیز که دانشمند برجسته کشور هم در عرصه هسته‌ای و هم در عرصه دفاعی بود طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را تهیه کردند که در حال پیگیری است.
«شونشینی» با حضور نماینده مردم دشتستان روی آنتن رفت
دکتر ابراهیم رضایی افزود: یک فوریت این طرح در ۱۲ آبان در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مجلس تصویب شد و بعد از آن نیز در اولین جلسه مجلس بعد از ترور شهید دکتر فخری زاده به دو فوریت تبدیل شد.
وی اظهار کرد: بخشی از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ناظر به احیای صنعت راهبردی هسته‌ای کشور و پاسخ قاطع و راهبردی جمهوری اسلامی ایران به ترور این شهید هسته‌ای است که اگر شما دانشمند هسته‌ای ما را شهید می‌کنید فکر نکنید دانش هسته‌ای را از بین برده‌اید چرا که دانش هسته‌ای در این کشور نهادینه شده است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی دانش هسته‌ای را دانشی بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و گفت: ما در این طرح به طرف‌های مقابل مهلت داده‌ایم که اگر تحریم‌ها برنگردد و وضعیت معیشتی مردم تغییر نکند حتماً اجرای پروتکل الحاقی را که در حقیقیت بستری برای جاسوسی از صنعت هسته‌ای کشور است پایان می‌دهیم.
دکتر رضایی در ادامه به لایحه بودجه سالانه کشور اشاره و تصریح کرد: لایحه بودجه سالانه فقط یک تقسیم کار مالی نیست بلکه نقشه راه کشور برای یک سال است که منابع و مصارف کشور در یک سال را برای هزینه‌کرد و تعیین اولویت‌هامشخص می‌کند.
اتصال بوشهر به راه آهن از اولویت‌های لایحه بودجه است
وی اتصال استان بوشهر به راه آهن سراسری را از اولویت‌های استان برشمرد و گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه‌های حمل و نقل از اولویت‌های استان در لایحه بودجه سال آینده است که همه نمایندگان و مسئولان اجرایی استان بر آن اتفاق نظر داشته و مشغول سعی و تلاش برای رسیدن به این هدف مهم هستند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس توسعه و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی را مهم ارزیابی و تأکید کرد: حدود ۱۰ ماه است که کشور ما درگیر ویروس کرونا است و این در حالی است که زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان بوشهر از وضعیت خوبی برخوردار نیست به همین دلیل توسعه و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی از اولویت‌های استان بوشهر است.
رضایی خاظرنشان کرد: پاسخگو کردن مجموعه‌های نفتی و گازی به مردم استان بوشهر یکی از اولویت‌های ما در سال آینده است که لازم است این مجموعه‌ها پاسخگوی مردم، مشکلات و وضعیت محیط زیست باشند.
وی با اشاره به معضل آب در استان بوشهر نیز گفت: مسئله آب و بی آبی هم در بخش شرب و هم در بخش کشاورزی چالش‌های زیادی را برای مردم استان ایجاد کرده است که لازم است این چالش‌ها با تکمیل پروژه‌های سد‌ها و آب شیرین کن‌ها به صورت پایدار حل شود.
نماینده دشتستان در مجلس در ابتدای این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید داریوش شاهینی به بیان خاطرات و مطالبی درباره شخصیت این شهید پرداخت.
همچنین دکتر شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما مهمان تلفنی امشب برنامه شونشینی بود که به بیان خاطراتی از دوران دانشجویی شهید مهندس حاج داریوش شاهینی در دانشگاه شیراز پرداخت.
«شونشینی» با حضور نماینده مردم دشتستان روی آنتن رفت
این برنامه به مناسبت سال روز شهادت شهید داریوش شاهینی و با مشارکت سازمان بسیج رسانه استان بوشهر به روز آنتن رفت.
«شونشینی» با حضور نماینده مردم دشتستان روی آنتن رفت
 
«شونشینی» با حضور نماینده مردم دشتستان روی آنتن رفت
 
«شونشینی» با حضور نماینده مردم دشتستان روی آنتن رفت
 
«شونشینی» با حضور نماینده مردم دشتستان روی آنتن رفت
 
«شونشینی» با حضور نماینده مردم دشتستان روی آنتن رفت
شهید مهندس حاج داریوش شاهینی شهید شاخص سازمان بسیج رسانه استان بوشهر است. مدیر گروه واحد مرکزی خبر، دبیر گفت و گوی ویژه خبر ۲۲:۳۰ شبکه دوم سیما، تحلیل‌گر سیاسی معاونت سیاسی و دبیر بولتن محرمانه خبر صدا و سیما از جمله سوابق مسئولیتی این شهید رسانه است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار