مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد:
نقش مهم دانشجو در تداوم رشد جامعه/ دانشجویان یزدی در کمک به کادر درمان پیشگام بودند
علی خیراندیش گفت: دانشجویان با گفتمان سازی و بیدار کردن جامعه از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است موجب تداوم رشد جامعه هستند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، علی خیراندیش ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: اینکه گفته میشود دانشجو موذن جامعه است موضوعیت دارد چرا که دانشجو میتواند جامعه را از روند و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است باخبر کند و اخیرا دانشجویان در کشور به مسائل زیادی از جمله مسئله کارخانه ماشین سازی اراک، کارخانه نیشکر هفته تپه، بحث خرید خدمات آموزش و پرورش و ... ورود کردند.
وی ادامه داد: با ورود دانشجویان در اینگونه مسائل هم جامعه از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است با خبر میشوند و هم با ایجاد گفتمان، مسئولان، نمایندگان مجلس و ... در جریان امور قرار میگیرند و موضع خود را مشخص میکنند و بدین صورت یک سری مسائل اصلاح میشود و موجب رشد جامعه خواهد بود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد عنوان کرد: نقش آفرینی دانشجو در حوزه تخصصی خود در جامعه میتواند بسیار خوب و حائز اهمیت باشد و اگر دانشجویان و مخصوصا تشکلهای دانشجو بر این قاعده باشند که با توجه به وجود تخصصهای گوناگون تشکلهای مسئله محور به وجود بیاورند و بر روی آن مسئله کار کنند و ایده و فکر داشته باشند میتواند در حل بسیاری از مسائل و مشکلات تاثیر بسزایی داشته باشد.
خیر اندیش گفت: دانشجو از آن جهت که جوان است و از صلاحیت علمی و حرفهای هم برخوردار است توانایی پیگیر امور دارد و تنها لازم است که اراده کند و پیگیر اموری که مدنظرش است و تخصص دارد برود و اتفاقات خوبی را رقم بزند.
وی با اشاره به اهمیت گفتمان سازی در جامعه توسط دانشجو گفت: ایجاد گفتمان و مطالبه گری از سوی دانشجویان باید انجام گیرد، اما این به این معنی نیست که صرف به شعار داردن و سر و صدا خلاصه شود بلکه مطالبه باید ناظر بر یک مسئله ویژه باشد که دانشجو برای آن تقسیم کار انجام داده و ایده و فکر برای آن داشته باشد تا نهایتا به حل مشکل مردم بینجامد بنابراین رسالت دانشجو میتواند هم بحث گفتمان سازی به صورت ویژه و هم نقش وی در حل مشکلات مردم را شامل شود.
خیر اندیش تصریح کرد: دانشجویان یزد مانند سایر دانشجوهای کشور کنشگریهای زیادی داشتند و حتی در برخی از امور در کشور نیز پیشتاز بودند، از جمله اینکه دانشجویان استان یزد از اولین دانشجویان در کشور بودند که برای ورود به بیمارستانها و کار جهادی برای کمک به کادر درمان اقدام کردند همچنین اولین گروههای تدریس حضوری برای دانش آموزان نیازمند و محروم توسط دانشجویان فرهنگیان یزد تشکیل شد.
وی ادامه داد: دانشجویان استان یزد به واسطه نوع تربیت خانوادگی و اعتقاداتی که دارند صرفا دغدغه درس خواندن ندارند بلکه حل مشکلات مردم نیز از دغدغههای آنها محسوب میشود و با توجه به تربیت دانشجویان در یک محیط سنتی و مذهبی؛ تشکلهای دانشجویی استان یزد نیز معمولا واکنش به موقعتری نسبت به اتفاقات دارند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد عنوان کرد: اهمیت به قشر دانشجو به عنوان یک قشر جوان از مطالبات رهبری نیز هست و دانشجویان تاکنون در مسائل اجرایی که به آنها سپرده شده است بسیار موفق عمل کردهاند و قدرت اجرایی بالایی دارند منوط به اینکه هم دانشجویان ارزش خود را بدانند و هم به این قشر اعتماد شود و مسئولان به دانشجویان به عنوان افرادی جوان و تحصیلکرده به آنها اعتماد کنند.
وی ادامه داد: با ورود دانشجویان در اینگونه مسائل هم جامعه از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است با خبر میشوند و هم با ایجاد گفتمان، مسئولان، نمایندگان مجلس و ... در جریان امور قرار میگیرند و موضع خود را مشخص میکنند و بدین صورت یک سری مسائل اصلاح میشود و موجب رشد جامعه خواهد بود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد عنوان کرد: نقش آفرینی دانشجو در حوزه تخصصی خود در جامعه میتواند بسیار خوب و حائز اهمیت باشد و اگر دانشجویان و مخصوصا تشکلهای دانشجو بر این قاعده باشند که با توجه به وجود تخصصهای گوناگون تشکلهای مسئله محور به وجود بیاورند و بر روی آن مسئله کار کنند و ایده و فکر داشته باشند میتواند در حل بسیاری از مسائل و مشکلات تاثیر بسزایی داشته باشد.
خیر اندیش گفت: دانشجو از آن جهت که جوان است و از صلاحیت علمی و حرفهای هم برخوردار است توانایی پیگیر امور دارد و تنها لازم است که اراده کند و پیگیر اموری که مدنظرش است و تخصص دارد برود و اتفاقات خوبی را رقم بزند.
وی با اشاره به اهمیت گفتمان سازی در جامعه توسط دانشجو گفت: ایجاد گفتمان و مطالبه گری از سوی دانشجویان باید انجام گیرد، اما این به این معنی نیست که صرف به شعار داردن و سر و صدا خلاصه شود بلکه مطالبه باید ناظر بر یک مسئله ویژه باشد که دانشجو برای آن تقسیم کار انجام داده و ایده و فکر برای آن داشته باشد تا نهایتا به حل مشکل مردم بینجامد بنابراین رسالت دانشجو میتواند هم بحث گفتمان سازی به صورت ویژه و هم نقش وی در حل مشکلات مردم را شامل شود.
خیر اندیش تصریح کرد: دانشجویان یزد مانند سایر دانشجوهای کشور کنشگریهای زیادی داشتند و حتی در برخی از امور در کشور نیز پیشتاز بودند، از جمله اینکه دانشجویان استان یزد از اولین دانشجویان در کشور بودند که برای ورود به بیمارستانها و کار جهادی برای کمک به کادر درمان اقدام کردند همچنین اولین گروههای تدریس حضوری برای دانش آموزان نیازمند و محروم توسط دانشجویان فرهنگیان یزد تشکیل شد.
وی ادامه داد: دانشجویان استان یزد به واسطه نوع تربیت خانوادگی و اعتقاداتی که دارند صرفا دغدغه درس خواندن ندارند بلکه حل مشکلات مردم نیز از دغدغههای آنها محسوب میشود و با توجه به تربیت دانشجویان در یک محیط سنتی و مذهبی؛ تشکلهای دانشجویی استان یزد نیز معمولا واکنش به موقعتری نسبت به اتفاقات دارند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد عنوان کرد: اهمیت به قشر دانشجو به عنوان یک قشر جوان از مطالبات رهبری نیز هست و دانشجویان تاکنون در مسائل اجرایی که به آنها سپرده شده است بسیار موفق عمل کردهاند و قدرت اجرایی بالایی دارند منوط به اینکه هم دانشجویان ارزش خود را بدانند و هم به این قشر اعتماد شود و مسئولان به دانشجویان به عنوان افرادی جوان و تحصیلکرده به آنها اعتماد کنند.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار