خبرهای داغ:

مانکنیسم در ویترین های مغازه ها چه می کند؟

استفاده شرم آور از مانکن زنده در ویترین مغازه‌ای در مشهد؛ ی انتهای فرهنگ منحط غربی این است که زن ها هر روز بیش از گذشته کالا شوند.
کد خبر: ۹۳۰۱۳۳۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

خبرگزاری بسیج:امیر حمزه نژاد/نگاه ابزاری به زنان خصوصا در تبلیغات های کشورهای غربی و استفاده از آنان به عنوان مانکن و بازیگر تبیلغاتی بسیار رواج پیدا کرده است. متاسفانه در این خصوص تن نمایی زنان به عنوان یک کار و شغل رویایی و پردرآمد در کشورهای غربی از سوی رسانه های این کشور تبلیغ می شود. این درحالی است که فمنیست ها همواره نسبت به استفاده ابزاری از زنان انتقاد داشته اند اما در این موارد با توجه به اینکه زنان به صورت یک کالای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند اغلب سکوت کرده اند. این مساله نقطه متمایز ادعای فمنیست ها را به خوبی اشکار می سازد.

در کشورمان نیز این نگاه فمنیستی ناقص وجود دارد. اتفاقاتی که در این حوزه ها به صورت اتفاقی رخ می دهد ادعای دروغین فمنیست ها را به خوبی نشان می دهد. نوع واکنش های فمنیست های ایرانی در مواردی اینچنین با سکوت همراه است اما در موارد دیگر که ماجرای یک فرد مشهور یا خطای یک خانمی در حوزه جرم و بزه و ... رخ می دهد این جماعت با جاروجنجال سیاسی سعی می کنند اتفاقات را به طور دیگری روایت کنند و منافع خود را در این سطح برآورده کنند. این موضوع نشان دهنده حیات فمنیست ها در مدار منافعشان است و ارتقای سطح زندگی زنان و رشد و بالندگی آنها شعاری است که برای فمنیست ها آب و نان می شود.

اخیرا دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از بازداشت مانکن‌های زنده و یک مغازه‌دار در کرمانشاه خبر داده است. دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در این باره بیان می کند: «متاسفانه در تصاویر منتشره یک مغازه عرضه لباس از زنان بدون حجاب اسلامی برای تبلیغات به شکل مانکن های زنده پشت ویترین استفاده کرده است. به ضابطین دستگاه قضایی استان دستور داده‌ایم، سریعا با این مغازه متخلف برخورد کرده و آن را پلمب کنند. صاحب مغازه و چند مانکن دستگیر شدند.»

پیشتر در خصوص استفاده از مانکن ها در ویترین مغازه ها اخباری در کشورمان منتشر شده بود اما در این حوزه بیشتر اخبار فیک و جعلی بود و حتی گفته شد که این موضوع به ساخت یک فیلم سینمایی باز می گردد اما به نظر می رسد این مسئله تا حدودی به واقعیت تبدیل شده است.

استفاده شرم آور از مانکن زنده در ویترین مغازه‌ای در مشهد؛ یکی از همین اخبار بود که به طور ضد ونقیضی مطرح و با آن برخورد شد. انتهای فرهنگ منحط غربی این است که زن ها هر روز بیش از گذشته کالا شوند.

آنچه از این ماجرای بسیار تاثر برانگیز دریافت می شود اثرگذاری تبلیغات غرب بر روی برخی از زنان و دختران در خصوص مانکن شدن و تن نمایی است. جالب است که این افراد در این حوزه با وجود اینکه جای خود را به یک مانکن پلاستیکی داده اند نیز شرم نکرده و در کشور و شهری که شئونات اسلامی در آن درصد بالایی از ارزش محسوب می شود، اینگونه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی خود را عرضه کرده اند.

بالاتر از این موضوع که به طور ابزاری از زنان استفاده شده است نمی توان حدی را تصور کرد. بنابراین بجاست که ماجرای استفاده از مانکن های زن در این خصوص به صورت جدی بررسی شود و برخورد مناسبی با این موارد صورت گیرد.

شاید اگر پیشتر در مشهد برخورد جدی تری با این مسئله صورت می گرفت و رد سرشاخه های عادی سازی این ناهنجاری اجتماعی گرفته می شد دیگر شاهد استفاده ابزاری از زنان در فروشگاه‌ها نبودیم.

آنچه در این راستا بسیار اهمیت دارد آگاه سازی جوانان و خصوصا دخترانی است که سودای مانکن شدن و تن نمایی به شیوه غربی را دارند و برای اینکار سعی می کنند به هر ذلتی تن دهند. این موضوع به هر صورت بایستی در دستور کار فرهنگی کشور قرار بگیرد و با نشان دادن چهره واقعی مانکنیسم در غرب جوانان را نسبت به این موارد آگاه و از ناهنجاری های اینچنینی جلوگیری صورت گیرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها