معلمین مهمترین و اساسی ترین ظرفیت و سرمایه نظام آموزش و پرورش هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو و به همت حوزه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تعدای از دانشجویان مطالبه گر بسیجی دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری با مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار کردند.
در این دیدار ابتدا دانشجویان مطالبهگر بسیجی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری به بیان مطالبات خود پرداختند که حول محور جریان سیستم آموزش کشور، استان و دانشگاه فرهنگیان بود از جمله آن موارد عبارتند از: لزوم استخدام معلمین به صورت ویژه از طریق دانشگاه فرهنگیان که اصلی ترین منشا و سرچشمه تربیت معلمین کارآمد در این دانشگاه می باشد؛ عدم قرارگرفتن ماده 28در جریان استخدام به عنوان یک اصل، استخدام هیئت علمی کارآمد در دانشگاه فرهنگیان و توجه به کارآیی نیروها؛ بررسی و رفع مشکلات در بحث اموزش مجازی و شرایط پیش آمده از کرونا؛ تقویت هسته گزینش برای کارامدی بیشتر؛ اینکه فضای آموزشی مناسب برای دانشجو معلمان در شأن یک مرکز آموزش عالی نیست،ارتقا شان و منزلت معلمین در جامعه، عدالت اموزشی و کسریهای متعدد و بی دلیل از حقوق دانشجو معلمان(مباحث مالی) از دیگر دغدغههای دانشجویان مطالبه گر بسیجی در این نشست بود.
در ادامه خانم قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تبریک این روز خدمت دانشجومعلمان حاضر در جلسه و همه دانشجویان گفت: مهمترین و اساسی ترین ظرفیت و سرمایه نظام آموزش و پرورش معلمین هستند و ما هر جا معلم خوب داشته باشیم همه چیز داریم و هر جا با این خلأ مواجه باشیم حتی اگر تمام امکانات هم وجود داشته باشد ولی مشکلات ما حل نخواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مراکز تربیت معلم در یک برهه زمانی گفت: در این چند سال اخیر در خصوص تامین نیروی انسانی در استان اتفاق خوبی افتاده است و ما در سال گذشته حدود هزار و پنجاه نیرو کم داشتیم، که نسبت استانهای دیگر اوضاع بهتری را شاهد هستیم.
قائد امینی با انتقاد از تبصره ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین افزود: این قانون برای ما تبعات بسیاری داشت به نحوی که ما افرادی را باید استخدام میکردیم که از سال ۹۱ تا امروز از آموزش بیگانه بودند و امروز باید وارد عرصه آموزشوپرورش شوند.
قائد امینی با بیان این که باتوجه به کمبود نیروی متخصص، ناچار از دیگر نیروها عموما غیرمتخصص برای رفع کمبود نیروی انسانی باید استفاده کنیم گفت:حتی در مناطق محروم باید معلمانی وجود داشته باشند که تخصص لازم را دارا باشند و هیچ مدیر و مسئول آموزش و پرورشی منکر اهمیت و جایگاه ویژه مراکز تربیت معلم در تربیت نیروی انسانی کارآمد نیست و یقینا نیرویی که در تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان تربیت می شود دارای تخصص و فن معلمی خواهد بود.
فرحناز قائد امینی در پایان با اشاره به اینکه در این شرایط و باتوجه به کمبود امکانات در برخی از دانش آموزان شاهد ترک تحصیل آنها هستیم خاطرنشان کرد: ترک تحصیل دانشآموزان در استان را به جد پیگیر هستیم و به دنبال حل این موضوع می باشیم.