فعالیت تیم‌های سه‌‌گانه سلامت بسیج در 155 محله استان چهارمحال و بختیاری

سومین جلسه قرارگاه طرح شهید قاسم سلیمانی با حضور ناظر وزارت بهداشت در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۱۷۸۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سومین جلسه قرارگاه طرح شهید قاسم سلیمانی با حضور سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (علیه السلام)، خانم دکتر حضرتی ناظر وزارتی طرح شهید سلیمانی، ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی دیگر از مسئولین پیش از ظهر دوشنبه 17آذرماه به صورت ارتباط تصویری با شهرستان های 10 گانه ی استان در ستاد فرماندهی سپاه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

در این جلسه آخرین تدابیر اندیشیده شده در خصوص اجرای هر چه بهتر طرح سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در چهارمحال و بختیاری گزارشات کاملی مطرح گردید.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در ابتدای این جلسه گفت: با ابلاغ از مرکز و تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین، بلافاصله تفاهم‌نامه‌های استانی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (علیه السلام) منعقد شد.

سردار علی‌محمد اکبری، با اشاره به اینکه مقرر شده است جلسات استانی قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک هفته در میان تشکیل شود، افزود: همچنین در قالب همین طرح تفاهم‌نامه‌ای بین جمعیت هلال احمر  چهارمحال و بختیاری و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز منعقد شد.

وی با بیان اینکه طرح پشتیبانی و تیم حمایتی طرح آمادگی ۱۰۰ درصدی دارد، ادامه داد:  ۷ هزار بسته معیشتی برای پشتیبانی تیم‌های حمایتی جهت توزیع در بین آسیب‌دیدگان کرونا فراهم شده است.

سردار اکبری با اشاره به نقش مردم استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی و حضور در خطوط مقدم هشت سال دفاع مقدس، تقدیم اولین شهیدمدافع حرم از جامعه پزشکی کشور(شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی) و اولین شهید بسیجی مدافع حرم کشور(شهید علی عسگری طاقانکی) را از افتخارات مردم این استان برشمرد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (علیه السلام) با اشاره به سازماندهی تیم های سلامت محور در 155محله استان اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط مردم چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا نقاهتگاه‌هایی توسط سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (علیه السلام) آماده شد و این آمادگی وجود دارد که درصورت نیاز مجددا این نقاهتگاه‌ها راه‌اندازی شوند.

در ادامه این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: شرط موفقیت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تمرکز بر ویروس است.

سید راشد جزایری افزود: در چهل و یکمین ستاد ملی مقابله با کرونا که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد بر لزوم راه‌اندازی فوری عقبه حمایتی برای کنترل بیماری تاکید شد از همین روز طرح شهید سلیمانی طراحی و اجرا گردید.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۵۶ هزار و ۱۱۹ مورد نمونه‌گیری کرونا در استان انجام شده است که از این تعداد نتیجه آزمایش ۲۰ هزار و ۹۹۳ مورد مثبت اعلام شده است.

جزایری عنوان کرد: از مجموع نمونه‌های گرفته شده در چهارمحال و بختیاری ۴۷ هزار نمونه از مراجعه‌کنندگان سرپایی و ۹ هزار نمونه‌گیری نیز از موارد بستری بود، تاکنون ۶۵۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:  نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور 4.8 درصد بوده و این نرخ در این استان 3.1 درصد است و 75.3 درصد بیماران بهبود یافته و ترخیص می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مرگ و میرهای ناشی از کرونا مربوط به افراد بالای 60 سال است، بیان کرد: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اولین و مهم ترین بحث تشکیلات بود که این سازوکار در قالب قرارگاه استانی و شهرستانی تشکیل شد.

جزایری تاکید کرد: در مجموع در چهارمحال و بختیاری 402 محله شناسایی و سازماندهی شده است،  461 تیم مراقبتی، 156 تیم نظارتی و  480 تیم حمایتی ساماندهی شده و در مجموع 3291 نفر در قالب 1097 تیم فعالیت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در 155 محله تیم‌های سه‌‌گانه فعالیت اجرایی دارند، اظهار داشت: 92 هزار و 727 سفیر سلامت شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز گفت: خوشبختانه در استان چهارمحال و بختیاری برخلاف شرایط کشور با 3 موج بیماری روبرو نبودیم و روند بیماری از ابتدا آهسته و پیوسته همراه با کمی نوسان بود.

دکتر مجید شیرانی افزود: آموزش بسیار وسیع از ابتدای شیوع بیماری در استان صورت گرفت برداشت من این است که وقتی به صورت تهاجمی با بیماری برخورد کنیم موفق خواهیم شد.

وی تاکید کرد: اگرچه آب و هوای خوب استان چهارمحال و بختیاری و مسافرت‌ها بسیار زیاد به این استان باعث شد در مسیر بیماری نوساناتی ایجاد شو

دکتر شیرانی عنوان کرد: پخته ترین راهی که برای مقابله با بیماری ارائه شد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است، این طرح از ابتدا باید انجام می‌شد و از اول مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و خود نیز در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت فعال داشته باشند تا بتوان این طرح را به نحو احسن اجرا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت مصمم و با دغدغه انجام شود که این ذهنیت در چهارمحال و بختیاری و در بین مسؤولان این استان به خوبی دیده می‌شود.

در انتهای این جلسه نیز ناظر وزارتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان چهارمحال و بختیاری به خوبی پیش رفته است و این موضوع جای تشکر دارد.

دکتر مریم حضرتی افزود: اگرچه کرونا تهدید بزرگی برای جهان و کشور به شمار می‌رود اما درس‌ها و فرصت‌های بزرگی همچون ابتکار عمل‌ها، خلاقیت‌ها و شیوه مدیریت‌ها به جامعه بشری داد.

وی بیان کرد: انسجام و تعامل خوب درون و برون سازمانی در استان چهارمحال و بختیاری در بحث مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد و دقت بالایی که در اجرای این طرح صورت گرفته قابل توجه است.

دکتر حضرتی اضافه کرد: در همه پاندمی‌ها بر چهار اصل تاکید می‌شود، ابتدا کشف زودرس بیماری در همه مردم است، دوم قرنطینه خانگی و نقاهتگاهی، سوم رهگیری و ردیابی ویروس به عنوان اصلی مهم و در آخر مهم‌ترین رکن اقدامات حمایتی و معیشتی است که در چهارمحال و بختیاری به خوبی در حال انجام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار