خبرهای داغ:
دبیر مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی خراسان جنوبی:

توقف تعهدات برجامی ایران، انتقام شهید فخری زاده/ اشتغال مهم ترین دغدغه دانشجویان

دبیر مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی خراسان جنوبی گفت: مهم ترین دغدغه دانشجویان، بحث اشتغال و ورود آنان به بازار کار است.
کد خبر: ۹۳۰۱۹۱۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اختتامیه دومین جشنواره نجم که جشنواره نهضت جوانان مسئله محور است با معرفی برگزیدگان، هفته بسیج در تهران برگزار شد. بیش از 30 هسته در این جشنواره از استان ما بودند و تعدادی برگزیده هم داشتیم.

 گروه شایسته تقدیر هسته جهادگران تعلیم و تربیت از بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر، استان خراسان جنوبی و فعالیت شاخص آنها پشتیبانی تحصیلی از ۱۸۰۰ نفر از دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی نداشتند.

 علی نجف زاده اشرفی مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: به دلیل موضوع مسئله محوری جریان دانشجویی و توصیه مقام معظم رهبری درباره فعالیت جنبش های دانشجویی در این زمینه در جشنواره نجم شرکت کردیم.

وی خاطرنشان کرد:  در راستای  مسئله محور بودن بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، بر آن شدیم تا در مسئله اصلی زمان حال در نظام آموزش و پرورش که فقدان عدالت آموزشی است پا به میدان عمل بگذاریم و در جهت آموزش دانش آموزان محروم استان خراسان جنوبی که از امکانات و شرایط تحصیلی در ایام کرونا، گامی کوچک برداریم.

نجف زاده اشرفی گفت: به دلیل وجود نیرو و قوه ای که در دوره دانشجویی است که به تعبیر امام اين دوره در هیچ دوره ای حتی قبل و بعد دوره دانشجویی وجود ندارد؛  جبهه دشمنان با دریافتن این موضوع و بخصوص اهمیت آن برای جوانان مسلمان دانشجو و ترس از حرکات عظیم آنها، با تقسیم وظایف بین خود، دانشگاه را در تیررس خود قرار دادند.

 وی ادامه داد: دشمنان مایلند دانشجو یا به بی عملی و انفعال بیفتد و یا اگر در دانشجو انگیزه هایي برای کار و تلاش و اقدام وجود دارد، از آن برای مبارزه با نیروی اصلی مقاومت اسلامی استفاده کنند و ارزش های دینی را عملیاتی ننمايند.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی خراسان جنوبی تأکید کرد: دانشجویان باید به خودسازی فکری، اخلاقی و انقلابی خود در دانشگاه و تاثیر بر محیط بیرون و درون دانشگاه بپردازند.

وی با تأکید بر انتقام ترور دانشمند هسته ای ایران از استکبار جهانی گفت: با توجه به گستاخی دشمنان نظام اسلامی در ترور شخصیت های برجسته ایران اسلامی، نظام جمهوری اسلامی باید هرچه سریعتر تعهدات خود در برجام را متوقف نموده و با توجه به شخصیت علمی شهید فخری زاده ، ضربه ای علمی بر بدنه دشمن وارد نماید و هر چه زودتر شرایط و امکانات را فراهم آورد تا جهش هسته ای ایران سرعت بیافزاید و همچنین در انتقام از رژیم صهیونیستی لحظه ای غفلت ننماید.

نجف زاده اشرفی متذکر شد: دانشجویان باید ادامه دهنده و پاسدار خون پاک شهدا علی الخصوص شهدای علمی کشور باشند و خود را مدیون این خون های به ناحق ریخته شده بدانند و در عرصه های مربوط به خود در جهت پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیج تلاشی دریغ ننمایند.

وی اظهار داشت: مهم ترین دغدغه دانشجویان، بحث اشتغال و ورود آنان به بازار کار است. طی 10-15 سال اخیر میزان ورودی و خروجی دانشگاه ها توازن و تقارن نداشته، میزان نیاز بازار کار ما با ورودی و خروجی دانشگاه ها نیز هم خوانی نداشته و ما نتوانستیم فضایی ایجاد کنیم که متناسب با آن فضا برای دانشجویان شغل ایجاد کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: همچنین از دغدغه های دیگر دانشجویان عدم حمایت از طرح ها و برنامه های علمی و پژوهشی آنان است.

وی بیان داشت: انتظار قشر دانشجو از مسئولین کشوری و استانی این است که در وهله اول وظایف خود را به نحو صحیحی بدانند و در عمل به آن از هیچ تلاشی دریغ ننمایند و از بوجود آوردن حاشیه سازی های بی مورد  به جد خودداری کنند.

نجف زاده اشرفی ادامه داد: همچنین از ظرفیت جوانان مومن انقلابی و متخصصی که در دانشگاه ها وجود دارند، در جهت اجرای هر چه بهتر کارها ، استفاده نمایند.

وی،  دیدار مسئولان و جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان  و کرسی آزاد اندیشی مجازی با موضوع ضعف در انقلاب یا انتخاب را از برنامه های روز دانشجو عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها