باز هم جهاد و باز هم ایثار از کادر پرتلاش درمان؛

همت بسیج جامعه پزشکی شهرستان آباده برای سلامت بیماران در شهر سورمق

جهادگران عرصه سلامت و بسیج جامعه پزشکی شهرستان آباده با حضور در شهر سورمق این شهرستان به یاری بیماران شتافته و به ویزیت رایگان آنان پرداختند .
کد خبر: ۹۳۰۲۱۰۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

جهادگران عرصه سلامت و بسیج جامعه پزشکی شهرستان آباده با حضور در شهر سورمق این شهرستان به یاری بیماران شتافته و به ویزیت رایگان آنان پرداختند .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آباده به خبرنگار ما گفت : بسیجیان جامعه پزشکی شهرستان آباده در شرایط سخت کرونایی در قالب یک تیم پزشکی شامل  روانشناس بالینی ، مشاور تخصصی مقابله با کروناویروس ، متخصص قلب و عروق ، متخصص زنان ، زایمان و نازایی و پزشک عمومی به انجام خدمت در این منطقه مشغول هستند .

سرهنگ قره خانی اظهار داشت : بسیجیان همواره در عرصه های جهاد و ایثار مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز هستند و این بار پزشکان ، همگام با همکاران خود در بیمارستانها به مناطق دورافتاده سفر کرده و مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در صحنه مبارزه با بیماری ها قدم برمی دارند .

همچنین مسئول تیم بسیج جامعه پزشکی شهرستان آباده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اظهار داشت : در این طرح به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، نوبت ها از قبل و به وسیله تلفن تعیین شده و بیماران در ساعتهای مقرر به درمانگاه مراجعه میکنند تا از تجمع در این مرکز جلوگیری شود .

دکتر کریمی با بیان اینکه در این اردوی یک روزه ، پزشکان متخصص بیش از 35 بیمار را بصورت رایگان ویزیت کردند اظهار داشت : این تیم پزشکی بیش از شانزده سال در مناطق محروم و دورافتاده مشغول خدمت به مردم است و در راستای تامین سلامت جامعه این بار هم در شرایط سخت کرونایی مردم را تنها نگذاشتند و به یاری بیماران شتافتند .

وی با بیان اینکه در این طرح مشاوره های روانشناختی در خصوص تعارض زوجین و روابط والدین با فرزندان به مردم ارائه می شود افزود : بدلیل شیوع ویروس کرونا در این خصوص جلوگیری از استرس و بار روانی ناشی از شیوع این ویروس نیز می تواند نقش بسزایی در کنترل بیماری داشته باشد .

افرا کریمی تصریح کرد : در این طرح مشاوره هایی برای جلوگیری از شیوع کرونا و همچنین کنترل استرس و اضطراب ناشی از آن به بیماران ارائه می شود تا در این خصوص سهمی در کنترل این بیماری منحوس داشته باشیم و بتوانیم به یاری خدا این بیماری را شکست دهیم .

وی خاطرنشان کرد : قبل از شیوع ویروس کرونا مشاوره ها بصورت سمینار و همایش برگزار می شد که با شیوع این ویروس تمامی مشاوره ها به سمت فضای مجازی حرکت کرد و از این طریق با مردم در ارتباط هستیم و به ارائه مشاوره های مختلف مشغولیم .

وی در پایان با تاکید بر ادامه روند این اردوهای جهادی بیان داشت : این تیم پزشکی بصورت خستگی ناپذیر به مناسبت های مختلف برای ارائه خدمات به مردم در مناطق ، شهرها و روستاهای دورافتاده حضور می یابد و به ارائه خدمت به مردم عزیز مشغول خواهد شد .

 

ارسال نظرات