خبرهای داغ:

حقوق بشر یعنی کشک

تحریم های دارویی نشان می دهد که اعلامیه حقوق بشر برای کشورهای مدعی آن هیچ اعتباری ندارد.
کد خبر: ۹۳۰۲۳۲۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، 19 آذرماه سال 1327 مصادف با تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاریس به تصویب رسید.

اعلامیهٔ مذکور شامل سی ماده است که به تشریح دیدگاه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر می‌پردازد. مفاد این اعلامیه حقوق بنیادی مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، و اجتماعی‌ را که تمامی انسان‌ها در هر کشوری باید از آن برخوردار باشند را مشخص کرده‌است.

هر چند که اعلامیه مذکور از جنبه های مختلفی مورد انتقاد قرار دارد اما در ماده 25 این اعلامیه آمده است: هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، از جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت‌های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است و همچنین حق دارد که در زمان‌های بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، سالمندی و فقدان منابع تأمین معاش، تحت هر شرایطی که از حدود اختیار وی خارج است، از تأمین اجتماعی بهره‌مند گردد.

با این وجود کشورهایی مثل آمریکا که مدعی حقوق بشر هستند، بارها بر این اعلامیه تاکید کرده اند اما اعمالشان نشان می دهد آنچه که خودشان اعلام می کنند با آنچه که عمل می کنند یکی نیست!

اقدامات آمریکا در جهت جلوگیری از ورود دارو به ایران و به عبارت دقیق تر تحریم دارویی، دقیقا نقض ماده 25 اعلامیه حقوق بشر است.

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در خصوص تحریم های دارویی تاکید کرده است: درخصوص واکسن کرونا برخی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی آمریکا در تحریم ایران را دارند، و تنها به ادعای دروغین امریکا بر عدم محدودیت بر معاملات دارو تاکید می‌کنند که برای ثبت درحافظه تاریخی باید به برخی نکات اشاره کنم.

وی ادامه داد: اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ‌ترین پاسخ به این عده است.

همتی افزود: از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) باید از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا وضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: کره جنوبی، بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خریدهای بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرات مطرح کردن وام بشر دوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

همتی گفت: البته، انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که امیدواریم با همکاری و اقدام به موقع دستگاه های ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قرار دارد، اخبار واصله در خصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

در طول تاریخ اثبات شده است که حقوق بشر برای آمریکا تنها یک ابزار است که به اهداف خود دست یابد. از جنگ های مختلف گرفته تا تحریم های دارویی همه این ادعا را اثبات می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار