خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: در استان همدان برخی رشته‌ها امروز آسیب دیده هستند و نیازمند توجه و رسیدگی برای کسب قهرمانی و رشد هستند، که در این راه همت مسئولان را طلب می‌کند.
کد خبر: ۹۳۰۲۵۰۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

برخی رشته‌های ورزشی نیازمند توجه برای رشد هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا دبیر ‌رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان به دیدار امام جمعه همدان رفت.

امام جمعه همدان در این دیدار با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به ورزش، اظهار داشت: متاسفانه در بین رشته‌های ورزشی، گاهی به برخی رشته‌ها توجه بیشتری می‌شود و برخی دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

آیت الله حبیب الله شعبانی ادامه داد: در استان همدان نیز برخی رشته‌ها امروز آسیب دیده هستند و نیازمند توجه و رسیدگی برای کسب قهرمانی و رشد هستند، که در این راه همت مسئولان را طلب می‌کند.

وی با اشاره به خدمات و قهرمانی‌های علیرضا دبیر در دوران فعالیت مطرح کرد: زمانی که انسان پیروزی جوانان این مرز و بوم را در عرصه‌های مختلف به خصوص در میدان‌های جهانی مشاهده می‌کند حس غرور و شعف خاصی پیدا می‌کند که امیدواریم با حمایت لازم از این رشته‌های ورزشی همچون کشتی، دوباره شاهد خلق صحنه‌های قهرمانی و پیروزی جوانان کشور باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه ریشه ورزش کشتی در ایران است و باید از آن حمایت کرد، اظهار داشت: برخی از ورزش‌ها متعلق به کشورهای دیگر است، اما کشتی متعلق به ما است و نباید اجازه دهیم که از دست ما خارج شود.

علیرضا دبیر ‌افزود: در گذشته بسیاری از ورزشکاران قبل از آنکه وارد گود زورخانه شوند اول به خداوند توکل و بعد شروع به ورزش می‌کردند و این تفکری بود که بر کشتی هم غالب بود، بنابراین امروز هم باید با حمایت از کشتی، شاهد حضور جوانان باغیرت و مومن در این رشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان همدان از استان‌های قهرمان پرور در رشته کشتی است، گفت: کرمانشاه، خراسان، تهران، مازندران و همدان از استان‌های برتر در کشتی بوده‌اند، اما متاسفانه امروز همانند گذشته فعالیت ندارند و به نحوی عقب نشینی کرده‌اند.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کشتی ورزش اصیل کشور است، عنوان کرد: در مسیر ترویج تفکر شهدای عزیز، نام خانه‌های کشتی را به نام شهدا نامگذاری کرده‌ایم و در کنار عکس هر یک از قهرمانان کشتی، یک عکس از شهدای کشتی گیر را نصب کرده‌ایم تا بتوانیم ادامه دهنده تفکر شهدای بزرگوار باشیم.

وی از نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان دیگر خواست با حمایت‌های خود موجبات رشد کشتی استان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات