انتقاد شدید امام جمعه ایلام از عزل مدیران متخصص

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام از حمایت جناحی و بکارگیری مدیران ناکارآمد و رانت خوار و عزل مدیران متخصص و متعهد به شدت انتقاد کرد و آن را نشانه سوء تدبیر خواند.
کد خبر: ۹۳۰۲۶۴۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در برنامه کلام آدینه صداوسیمای مرکز ایلام ضمن تسلیت با اشاره به وجود سوء تدبیر در برخی مسائل مدیریتی و اجتماعی جامعه به مقوله نظارت نامطلوب بر بودجه های کشور پرداخت و گفت: تقریبا یک سوم بودجه کشوری که به ادارات و نهادهای دولتی اختصاص یافته از سوی دیوان محاسبات کنترل و نظارت لازم در نحوه هزینه کرد آن صورت می پذیرد و در صورت مشاهده بروز خطا مدیران ادارات مربوطه ملزم به پاسخگویی می باشند.

وی با بیان عدم نظارت دیوان محاسبات بر دو سوم بودجه باقیمانده کشوری، از عملکرد نامطلوب نظارت مجلس بر نحوه هزینه این بودجه انتقاد کرد و اظهار کرد: مجلسی که یکی از وظایف اصلی آن نظارت بر دستگاهها است، نظارت لازم را ندارد، که این خود سوء تدبیر است.

امام جمعه ایلام با طرح سوالاتی در این خصوص افزود: در این شرایط سخت اقتصادی دو سوم بودجه کشور کجا هزینه می شود و چرا بر نحوه هزینه کرد دو سوم از بودجه باقیمانده کشور هیچگونه نظارتی نباید باشد؟

وی ادامه داد: اگر چنانچه وابستگی های جناحی بر نحوه عملکرد مطلوب ارجحیت یافته و ملاک انتخاب مدیران قرار گیرد، اگر نگوئیم خیانت صورت گرفته حداقل سوء تدبیر اتفاق افتاده و باید علت حمایت بیان شود. اینکه چرا در این شرایط بد اقتصادی مدیر ناکارآمد را منصوب و سعی در ابقایش داشته باشند؟

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام در ادامه حمایت جناحی از مدیران رانت خواری که از موقعیت خود سوء استفاده می کنند را مصداق دیگر سوء تدبیر نام برد و گفت: برخی با وجود سر دادن شعار درود بر مخالف من، سعی در ایجاد اختناق و سلب مسئولیت از منتقدین خود، ولو متعهد، متخصص، فرزند شهید و یا ایثارگر را دارند؟

وی اضافه کرد: چرا در نهادی که حیطه کاری آن سیاسی نیست، نهایت تنگ نظری و سیاسی کاری در آن صورت می پذیرد؟

کریمی تبار در ادامه با اشاره به عدم برخورد مناسب و سکوت برخی مسئولین در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: طیفی خاص از طریق ایجاد ساخت و سازهای غیر قانونی موجبات به خطر افتادن امنیت و آرامش جامعه را ایجاد کرده که نشان از ضعف مدیریت و سوء تدبیر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار