جلسه تعاملی سپاه استان و اداره کل زندان های ایلام در خصوص آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی با حضور رئیس سازمان زندان های ایلام برگزار شد
کد خبر: ۹۳۰۲۶۵۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

همت سپاه و زندان های استان جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد ایلام

به گزارش سرویس خبری سازمان بسیج حقوق دانان خبرگزاری بسیج ؛ به نقل از سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام در این جلسه سرهنگ کرمرضا نصرالهی معاون هماهنگ کننده سپاه استان اظهار کرد: سپاه استان تمام قد در راستای خدمت گذاری به مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقدام ارزشمند آزاد سازی زندایان معسر استان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد افزود: هر آنچه از دست سپاه بربیاید بدون کوچکترین تعلل انجام خواهد شد.

در ادامه احسانی رئیس سازمان زندان های استان اظهار کرد: مجموعه زندان های استان آماده هرگونه همکاری در راستای آزاد سازی زندانیان معسر و غیر عمد است.

وی با بیان اینکه اقدام بسیج استان در این زمینه بسیار ارزشمند است افزود: همکاری بسیار خوبی بین سپاه و اداره کل زندان های استان وجود دارد.

احسانی جمع آوری کمک برای آزاد سازی زندانیان معسر را نیازمند فرهنگ سازی دانست و تصریح کرد: رسانه ملی و سایر رسانه ها باید در این حوزه به صورت جدی وارد میدان شوند.

در ادامه سرهنگ الفتی فرمانده سپاه ناحیه ایلام نیز اظهار کرد: هر کاری برای اینکه موفق شود باید یک فرهنگ خوب برای آن در جامعه جا بیفتد لذا آزادسازی زندانیان با جمع آوری کمک های مردمی نیازمند ایجاد یک فرهنگ مردمی است.

وی با بیان اینکه افراد زیادی هستند که دوست دارند که در اقدام خیر و خداپسندانه آزاد سازی زندانیان معسر کمک کنند اما راهش را بلد نیستند افزود: ظرفیت های خوبی در استان ایلام وجود دارد اما نیازمند است که رسانه ها در این راستا پای کار بیایند.

الفتی بر مراقبت بعد از خروج زندانیان تاکید کرد و گفت: باید در زندان آموزش های لازم فنی و تخصصی در همه زمینه های نیاز روز جامعه به مددجویان داده شود تا بتوانند بعد از خروج به کاری مشغول شوند.

در ادامه این جلسه سرهنگ ابراهیم شفیعی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان نیز اظهار کرد: بر ما مسئولان روا نیست بشینیم و نگاه کنیم که سرپرست یک خانواده به دلیل مشکلات مالی در زندان گرفتار شده و فرزندانش چشم انتظار پدرشان باشند لذا همه باید غیرت مندانه در این راستا پای کار بیاییم.

وی ادامه داد: بسیج حقوقدانان استان با توجه به ارتباطی که با حوزه های مختلف داداگستری استان و دستگاه ها دارد محور جمع آوری کمک ها برای آزادسازی زندانیان غیرعمد است و در این راستا با تمام توان پای کار هستیم.

وی افزود: طی هفته بسیج بیش از ۱۱ زندانی معسر با جمع آوری کمک های اندک مردم و دستگاه ها به آغوش گرم خانواده باز گشته اند.

شفیعی اضافه کرد: این طرح همچنان در دستور کار جدی سازمان بسیج حقوقدانان استان قرار دارد و از همه اقشار جامعه درخواست کمک داریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان ایلام، در پایان این جلسه مسئولان مربوطه از سایت زندان مرکزی جدید ایلام بازدید به عمل اوردند.

ارسال نظرات