خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز همواره به عنوان یکی از قدرت های جهان نام برده می شود و دشمنان نیز از این قدرت هراس دارند.
کد خبر: ۹۳۰۲۷۵۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه  در خراسان جنوبی امروز در دیدار با اعضای شورای دانش و پژوهش نیرو‌های مسلح استان که به مناسبت آغاز هفته پژوهش برگزار شد، با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش و کسب علم جزء مسائل فطرتی انسان است و به طور غریزی انسان میل به دانستن دارد، گفت: در دین نیز کسب علم نوعی واجب است، به نحوی که پیامبر اسلام (صلوات الله علیه) فرمودند: من برای دانستن مردم مبعوث شدم.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان به درستی علم پیدا کند و نسبت به حقیقت جهان آگاه شود، از اسلام درک بهتری دارد، گفت: بزرگترین دانشمندان علمی ائمه معصومین هستند به نحوی که هر زمانی که ظلم خلفا نسبت به ائمه کمتر میشده نور علمشان به مردم منعکس شده است.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز اروپایی‌ها به اسم علم دارند میراث مسلمین بوده که به غارت برده‌اند، افزود: استعمارگران استقلال علمی کشور‌های دیگر را تحمل نمی‌کنند و جلوی این کسب علم را با ترور دانشمندان آن‌ها می‌گیرد، چرا که علم مایه قدرت است و آن‌ها نمی‌خواهند غیر خودشان کشور دیگری قدرت داشته باشد.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه مهمترین دلیلی که با جمهوری اسلامی که به عنوان مرکز ثقل استقلال علمی در جهان مطرح است، مقابله و دشمنی می‌شود نیز همین استعمار علمی است، افزود: بسیاری از منابع علمی کشور در زمان رضا خان و تسلط انگلیس بر کشور از کشور خارج شد و یا از بین رفت، اینکه می‌بینید امروز بسیاری از منابع ما در کشور هند است نیز همین بوده که از اینجا به هند و از هند از طریق دریا به بریتانیا منتقل می‌شده است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه از ۲۰۰ سال قبل کشور‌های استعماری انواع کار‌های مبتذل از قبیل: استعمال مواد مخدر، فحشا و بی فرهنگی را درجامعه رایج می‌کنند، چرا که از جامعه‌ای که درگیر این موارد باشد دانشمند برنخواهد خاست، گفت: امروز نیز با درگیر کردن جامعه به تفکرات لیبرالی یا محتاج کردن مردم به نان شب، باعث می‌شوند دیگر فردی به سمت کسب علم نرود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران این است که به صورت هدفمند کار‌ها را جلو می‌برند، گفت: این گونه است که اقدامات و اهدافشان زودتر به نتیجه می‌رسد.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در زمانی کشور ایران توانایی ساخت سیم خاردار را نداشت، ولی امروزه همواره به عنوان یکی از قدرت‌های جهان نام برده می‌شود و دشمنان نیز از این قدرت هراس دارند و در برابرش با تمام قوا دشمنی می‌کنند، دلیلش همین پیشرفت‌های علمی و نظامی در کشور بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها