خبرهای داغ:

پایان روح الله زم؛ سرنوشت مشترک همه خیانت کاران به کشور

بهمن ماه سال گذشته اولین دادگاه روح الله زم برگزار شد و تیر ماه امسال پس از برگزاری جلسات دادگاه حکم اعدام او توسط قاضی صلواتی اعلام شد. سپس دیوانعالی کشور حکم دادگاه عمومی و انقلاب در مورد وی را تایید کرد.
کد خبر: ۹۳۰۲۸۲۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سحرگاه امروز ۲۲ آذزماه ۱۳۹۹ حکم اعدام «روح‌الله زم» مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز اجرا شد و به دار مجازات آویخته شد.روح الله زم، که از سال ۹۶ تحت پیگیری و رصد بود، نهایتاً ۲۲ مهر ۹۸ بازداشت و پس از ۱۴ ماه و برگزاری چندین جلسه بازجویی و محاکمه صبح شنبه اعدام شد.

دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات زم، ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات نامبرده را توأم با هم، از مصادیق افساد فی الارض دانسته و بدین جهت برای مشارالیه حکم اعدام صادر کرده بود؛ همچنین دادگاه مزبور برای چند مورد دیگر از اتهامات منتسب به زم که در زمره مصادیق افساد فی الارض نبوده، مجازات حبس تعیین کرده بود.
 
روح الله زم که بود؟
 
روح‌الله زم متولد شهریور ماه ۱۳۵۲ در تهران و «فرزند محمدعلی زم» از فعالین فرهنگی اصلاح طلب بود. او در جریان حوادث 1388 دستگیر و مدتی زندانی شد و پس از پایان دوران محکومیتش ایران را ترک کرد. اما او در حال سپری ‌کردن دوران محکومیت خود بود که در قالب یک مرخصی چند روزه، از کشور متواری شد. مقصد او پس از خروج از ایران در ابتدا مالزی بود اما پس از اخذ اقامت کشور فرانسه، در پاریس ساکن شد.
 
در سال ۱۳۹۴ با پیدایش شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی به تأسیس کانال «آمد نیوز» در تلگرام پرداخت و موضع خود را به عنوان معاند نظام جمهوری اسلامی آشکار کرد.
 
آمدنیوز در جریان اغتشاشات دی ‌ماه سال ۱۳۹۶ در جهت تهییج و دو قطبی کردن فضای داخلی اقدام کرد. در نتیجه مقامات کشورمان از تلگرام درخواست مسدود کردن این کانال را کردند. اسفند ۱۳۹۷ تلوزیون با پخش مستند «ایستگاه پایانی دروغ» روح‌الله زم را بازیچه نیروهای اطلاعاتی ایران خواند. نزدیک به 8 ماه بعد نیز در یک روز پاییزی برابر با ۲۲ مهر ماه، اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای خبر دستگیری روح‌الله زم را اعلام کرد و این اطلاعیه را در کانال آمدنیوز نیز منتشر کرد؛ موضوعی که به ریزش و پایان این کانال ضدانقلاب انجامید.
 
بهمن ماه سال گذشته اولین دادگاه روح الله زم برگزار شد و تیر ماه امسال پس از برگزاری جلسات دادگاه حکم اعدام او توسط قاضی صلواتی اعلام شد. سپس دیوانعالی کشور حکم دادگاه عمومی و انقلاب در مورد روح الله زم را تایید کرد.
 
به گفته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه برای روح الله زم به لحاظ موارد اتهامی متعدد نهایتا به مصداق افساد فی الارض حکم اعدام صادر شد.
 
جزئیات برخی اقدامات ضدایرانی روح الله زم 
 
 در اغتشاشات سال در دی ماه ۹۶ که عده معدودی از عناصر فریب‌خورده و برخی معاندان نشان‌دار و مزدور، در برخی از شهرهای کشور از جمله پایتخت، دست به آشوب و اغتشاش زده بودند، نام یک پادوی دون‌پایه رسانه‌های ضدانقلاب به واسطه گرداندن یک سایت و کانال تلگرامی ضدایرانی به نام «آمدنیوز» به کرات در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شد.
 
عمده فعالیت رسانه‌ای نامبرد انتشار و اشتراک‌گذاری اخبار تحریف شده، جعلی و کذب پیرامون اتفاقات داخلی ایران با هدف القاء نادرست موضوعات به افکار عمومی و ایجاد تشنج در جامعه ایران بود.
 
زم در بخشی از صحبت های خصوصی قبل از دستگیری اش خود را رهبری اغتشاشات دی ماه ۹۶ در کشور عنوان کرد. 
 
اقامت در پاریس و سفر ماهانه به کشور همسایه برای دریافت اجرت مزدوری
 
اما همانطور که در بالا اشاره شد و در افشاگری‌های پیمان عارف از نزدیکان سابق زم هم آمده بود، زم در پاریس ساکن بود و در آخر هرماه برای دریافت حقوق ۸ هزار یورویی‌اش با بلیتی که مسئولان یک سرویس جاسوسی برایش تهیه می‌کردند به یک کشور همسایه عزیمت می‌کرد؛ او البته در این میان سفرهایی نیز به مالزی هم برای دیدار با عناصر موساد و سیا داشت که در سطور بالا بدان اشاره شد.
 
در همان سال ۹۶ در فضای مجازی تصاویری از محل سکونت، زم در فرانسه منتشر شد؛ به نظر می‌رسد ساختمان مرتفعی که در مجاورت خیابان «سنت مارتین» در حوالی پاریس قرار دارد، محل زندگی زم و همچنین رتق‌وفتق امور خائنانه و جاسوس‌مابانه وی بود.
 
حلقه اتصال زم به دستگاه جاسوسی سعودی
 
یکی از حلقه‌های اتصال زم به رژیم سعودی و دستگاه جاسوسی این رژیم مرتجع و کودک‌کش، علیرضا نوری‌زاده بود؛ نوری‌زاده همان عنصر کثیفی است که مشوق و حامی تروریست معدوم، «عبدالمالک ریگی» بود و در عربستان با او ملاقات کرده و به وی خط داده بود و تلاش می‌کرد از او یک عنصر موجه مبارز و آزادی‌بخش بسازد و قالب کند! از آنجا که وابستگی علیرضا نوری‌زاده به بیگانگان، موضوعی نیست که بتواند آن را پنهان کند، لذا او وابستگی خویش به سرویس اطلاعاتی آل سعود را آشکار کرده تا وابستگی همزمانش به سرویس‌های دیگر (به ویژه به موساد) علنی نشود! این بَرده اطلاعاتی آل سعود (و شرکاء) عامل اتصال بسیاری از عناصر ضد انقلاب به سرویس‌های جاسوسی عربستان و موساد و سیا بوده است.
 
نوری‌زاده در اوایل راه‌اندازی کانال معاند آمدنیوز توسط زم، ضمن تماس با زم، پیشنهاد اغواکننده‌ای مبنی بر آغاز کاری مشترک برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان با حمایت و سرمایه گذاری عربستان سعودی، همراه با بودجه و امکانات نامحدود و حقوق و مزایای چند برابر شبکه‌های مشابه فارسی زبان را مطرح می‌کند. این سرآغاز تطمیع و به دام انداختن زم برای وصل شدن به سرویس اطلاعاتی آل سعود بود.
 
اعلام ترددهای شهید قاسم سلیمانی
 
سومین جلسه محاکمه روح‌الله زم ۵ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد. زم در این جلسه دادگاه از یک مأموریت ویژه خود گفت. اعلام عملیات سوریه و ترددهای حاج قاسم و همچنین، ارسال لیست دور زنندگان تحریم به افسر سیا.
در جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: متهم در بخشی از اقرارش گفته که اعلام زمان و مکان عملیات‌های سوریه، تردد فرماندهان مخصوصاً سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جزء مأموریت‌هایش بوده است، که زم در پاسخ گفته بود؛ اقرارم را قبول دارم، اما مگر تمام این موارد صورت گرفته است؟
در ادامه نماینده دادستان اضافه کرده بود: به سندی اشاره می‌کنم که متهم زم در زمان ورود سردار شهید سلیمانی به یکی از کشورهای منطقه با ارسال پیامی به افسر سرویس جاسوسی اعلام می‌کند و می‌گوید که فردا یک تیم نظامی وارد می‌شوند که احتمالاً قاسم سلیمانی هم با آنهاست.
 
پیشنهاد هدف قرار دادن مراکز حساس کشور
 
در یکی از جلسات دادگاه یکی دیگر از اتهامات زم طرح و رسیدگی شد. در این جلسه موضوع طرح حمله به مراکز حساس کشور بررسی شد که پس از رودررو شدن مدیر فنی آمد نیوز با زم جزئیات بیشتری از این طرح مطرح شد. محمدی از دیگر متهمان این پرونده ضمن معرفی خود در جلسه دادگاه گفت: توانا محمدی هستم. متولد ۲ تیر ۷۴ و مدیر فنی رسانه ضد انقلاب و معاند آمدنیوز. با احتساب مدتی که حبس هستم حدود ۵ سال است که با روح الله زم و آمدنیوز در ارتباط بوده‌ام و همکاری‌های زیادی داشته‌ایم. از مهم‌ترین مسائل همکاری قضیه موشک بود. من راکت‌های کوچکی را درست کرده بودم. روح‌الله زم به من پیشنهاد داد یک سری مکان‌های حساس کشور را بزنم.
وی ادامه داد: به دستور روح‌الله زم قرار بود برای زدن یک پایگاه سپاه به صورت پایلوت ۵۰۰ هزار دلار و پس از آن برای بقیه جاها ۲ میلیون دلار دریافت کنم.
 
سرنوشت مشترک همه خیانت کاران به کشور
 
این موارد بخشی از اعترافات و اقدامات زم در مقابله با جمهوری اسلامی بود. وی توهم لیدری مقابله با نظام جمهوری اسلامی را در سر داشت و بعد از مدتی با دستگیری اش متوجه اقتدار ماموران امنیتی شد. سرنوشت کسانی که به ملت و میهن خود خیانت می کنند قطعا چیز جز این نبوده و نیست. مسیری که زم طی کرد تا به محاکمه و چوبه دار رسید به خوبی نشان می دهد که این افراد چه راهی را برای مقابله با جمهوری اسلامی و ملت ایران طی می کنند.
 
البته این تنها روح الله زم نیست که به این سرنوشت گرفتار شده است. طی ماه های آتی خبرهایی مبنی بر دستگیری عوامل دیگر ضدانقلاب که هر یک خود را لیدر بخشی از عناصر این جریان می دانند، به گوش رسید. برخی از افراد که دستشان به خون ملت ایران آغشته است حالا بایستی منتظر رسیدگی به اتهاماتشان و چوبه دار باشند.
 
امروز ناامنی در اردوگاه ضدانقلاب و جاسوسان به خوبی دیده می شود و آنان به خوبی می دانند که نمی توانند با هر اقدامی علیه کشورمان به راحتی زندگی کنند. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها