بنیاد مستضعفان به سیل‌زدگان بوشهر لوازم خانگی هدیه می‌دهد

بنیاد مستضعفان و جانبازان به منظور تهیه لوازم خانگی خانواده‌های آسیب دیده از سیل اخیر بوشهر، ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی به خانوار‌های دشتستانی هدیه می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۰۳۰۴۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در بازدید از مناطق زلزله‌زده دشتستان با بیان این که سیل در شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان به زندگی مردم، مزارع، تسیسات زیربنایی و واحد‌های مسکونی و تجاری آسیب وارد کرده است، گفت: در بررسی و بازدید از شهر وحدتیه بر اساس برنامه‌ریزی پاکسازی در این شهر انجام شده البته برخی کوچه و معابر نیاز به بازسازی گل و لای ناشی از سیل داشت که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ماشین‌آلات بسیج شده و تا پایان پنج شنبه این مناطق هم پاکسازی شد.
وی با بیان این که در روستای بویری دشتستان سیل سبب بروز مشکلاتی برای مردم شد، افزود: در این روستا زندگی ۳۵ خانوار شامل ساختمان‌ها، وسائل و تجهیزات زندگی و اراضی کشاورزی کاملا آسیب دید که برای بهبود این وضعیت کار‌هایی باید صورت بگیرد.
استاندار بوشهر با قدردانی از توجه رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان به مناطق سیل زده استان بوشهر تصریح کرد: این نهاد ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی برای مناطق سیل زده استان بوشهر تخصیص داد و در اختیار استان و سیل زدگان در شهر‌ها و روستا‌ها با نظارت فرمانداران و دستگاه‌های مسئول، بین کسانی که در جریان سیل آسیب دیده اند توزیع می‌شود.
گراوند با بیان این‌که کمک‌های دیگر دستگاه‌ها به سیل زدگان استان بوشهر از امروز آغاز می‌شود، افزود: برای بازسازی زیربناها، ترمیم تاسیسات و زیرساخت‌های آسیب دیده با استفاده از امکانات استانی آغاز شده که بازسازی و ترمیم جاده بین مزارع از آن جمله است.
وی با تأکید بر بازسازی دیوار حفاظتی بویری شبانکاره، تصریح کرد: کانال‌های آب در شبانکاره و بویری یکی از نگرانی هاست چرا که این کانال‌ها ظرفیت انتقال این حجم آب را ندارد که سبب آبگرفتگی می‌شود که مطالعه اجرای این طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از هفته آینده آغاز می‌شود.
استاندار بوشهر همچنین گفت: به بنیاد مسکن ماموریت داده شد که قبل از تخصیص اعتبارات، پرونده‌های واحد‌های مسکونی آسیب دیده برای بازسازی تشکیل و پرداخت خسارت‌ها آغاز شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار