رشد اقتصادی ایران و افغانستان و شکوفایی صادرات غیر نفتی با افتتاح خط ریلی خواف - هرات

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با افتتاح خط ریلی خواف - هرات زمینه رشد اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۳۰۷۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص تاثیرات بهره برداری از خط ریلی خواف و هرات گفت: با تکمیل این طرح مهم ملی، بین المللی و منطقه‌ای امنیت حمل کالا و جا به جایی مسافر بین دو کشور ایران و افغانستان افزایش و سوانح رانندگی در این مسیر کاهش می‌یابد.

وی افزود: راه اندازی خط ریلی خواف به هرات موجب بهبود و تقویت رابطه ایران و افغانستان در سطوح بین المللی و منطقه‌ای می‌شود و در افزایش ترانزیت و ارتباط ایران با کشور‌های آسیای میانه بسیار موثر است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با عنایت به قرار گرفتن کشور افغانستان در نقطه ورود آسیای میانه راه اندازی خط ریلی خواف-هرات از منظر اقتصادی و سیاسی برای ایران دستاورد‌های مثبت زیادی به دنبال دارد و باید از این فرصت حداکثر بهره را گرفت.

وی اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت‌های عظیم معدنی در منطقه سنگان خواف و در افغانستان، بهره برداری از خط ریلی خواف-هرات در توسعه مبادلات مواد معدنی و انتقال مواد خام جهت فرآوری به کشورمان نقش زیادی دارد و بدون شک راه اندازی این خط ریلی به بهبود و تقویت رابطه ایران و افغانستان کمک می‌کند و همچنین می‌تواند در ارتباط کشورمان با آسیای میانه بسیار موثر باشد. همچنین بهره برداری از این خط ریلی موجب کاهش بارترافیکی مرز زمینی دوغارون تایباد و کاهش مشکلات راننده‌های کامیون در این مسیر می‌شود.

دکتر احمد پور تصریح کرد: با توجه به نزدیکی‌های فرهنگی میان مردم دو کشور دوست و برادر ایران و افغانستان که بیانگر ریشه‌های تاریخی و زبانی مشترک است، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از هر طرحی که موجب استحکام روابط دو کشور شود استقبال می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها