اجرای مانور گشت های ویژه نظارت بر اصناف جیرفت

ظهر ۲۳ آذر مانور گشت های ویژه نظارت بر اصناف شهرستان جیرفت با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۳۲۰۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کرمان: ظهر ۲۳ آذر مانور گشت های ویژه نظارت بر اصناف شهرستان جیرفت با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

 

جناب سرهنگ بهروز فرمانده سپاه شهرستان جیرفت در حاشیه برگزاری این مانور، به تعاملات انجام شده سپاه شهرستان جیرفت در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی و مهم مردم که نگرانی هایی را در جامعه به وجود آورده است، بحث عدم کنترل قیمت ها در بازار است که متاسفانه شاهد روند افزایشی قیمت کالاها و به دنبال آن نارضایتی مردم هستیم.

فرمانده سپاه جیرفت بیان کرد: یکی از مشکلات سازمان صمت جنوب کرمان در بحث نظارت بر بازار را کمبود نیروی انسانی، قلمداد کرد و افزود: برای حل این مشکل سپاه شهرستان جیرفت با استفاده از ظرفیت بسیج به کمک بخش بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان آمده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تعامل سازمان صمت جنوب کرمان و سپاه شهرستان، بسیج برای در اختیار قرار دادن نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان در بحث نظارت و کنترل بر بازار اعلام آمادگی کرد.
وی با اشاره به این که نیروهای بسیج از سوی سازمان صمت جنوب کرمان آموزش های لازم در این زمینه را فرا می گیرند، ادامه داد: اکنون تعداد ۳۵ نفر از نیروهای بسیج نواحی در اختیار این سازمان قرار داده شده است تا در بحث نظارت بر بازار سطح شهر جیرفت و بخش های تابعه با این سازمان همکاری کنند

بهروز با بیان این مطلب که بسیج در اجرای طرح نظارت بر بازار مشارکت دارد، ابراز کرد: ملاک و معیار تخلف در قیمت ها از سوی سازمان صمت جنوب کرمان مشخص می شود.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت یکی دیگر از تعاملات سپاه شهرستان با سازمان صمت جنوب کرمان را توزیع عادلانه اقلام تنظیم بازار برشمرد و اظهار کرد: یکی از مشکلات عرضه اقلام تنظیم بازار در شرایط کرونایی، ازدحام جمعیت در مراکز توزیع و عرضه این اقلام است که بسیج برای رفع این مشکل نیز به کمک این سازمان آمده است و با استفاده از ظرفیت اعضای پایگاه های مقاومت با آنها همکاری می کند.
وی تصریح کرد: رویکرد سپاه شهرستان در توزیع اقلام تنظیم بازار این است که با استفاده از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج این اقلام را با قیمت مصوب سازمان صمت جنوب کرمان و با حفظ کرامت مردم درب منازل آنها تحویل دهد.

بهروز اضافه کرد: مرغ منجمد، روغن و برنج از اقلام تنظیم بازار هستند که توسط نیروهای بسیج در نقاط دور افتاده و محروم سطح شهرستان به طور مستقیم به دست مردم می رسند.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت شناسایی انبارهای احتکار کالا را از سایر تعاملات سپاه شهرستان و سازمان صمت جنوب کرمان عنوان کرد و افزود: در همین راستا انبارهای محتکرینی که در نظام توزیع کالا اخلال ایجاد می کنند توسط اطلاعات سپاه شهرستان شناسایی شده و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون قریب ۱۰ انبار کالاهای احتکار شده به ارزش قریب ۳۰۰ میلیارد ریال توسط اطلاعات سپاه شهرستان شناسایی شده و پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

سرهنگ بهروز در خاتمه تاکید کرد: در بحث نظارت و کنترل بر بازار، توزیع عادلانه کالا و شناسایی انبارهای محتکرین از ماموریت هایی است که در راستای تعامل با سازمان صمت جنوب کرمان انجام می شود و روند این همکاری همچنان ادامه دارد تا بتوانیم خدمات شایسته ای در شان مردم انجام دهیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار