انفجار یک نفت‌کش انگلیسی در بندر جده عربستان

خبرگزاری آسوشیتدپرس از وقوع انفجار در یک نفت‌کش انگلیسی در بندر جده در غرب عربستان سعودی بر اثر هدف قرار گرفتن آن از یک منبع خارجی، خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۳۲۳۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از العالم، آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع آگاه در کشتی‌رانی از وقوع انفجار در نفت‌کشی در بندر جده عربستان خبر داد.

این خبرگزاری آمریکایی افزود، انفجار در بندر جده یک نفتکش انگلیسی را هدف قرار داد و عامل آن برخورد با یک شیء خارجی بود.

سازمان عملیات تجاری دریایی انگلیس، که تحت نظر نیروی دریایی سلطنتی انگلیس قرار دارد نیز این انفجار را تایید کرده است. این سازمان از کشتی‌های منطقه خواست تا احتیاط کنند و اعلام کرد که تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

در عین حال در خصوص احتمال نشت نفت از محل انفجار هشدار داده شده است.

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از شرکت ترابری انکلیسی "بی.دبلیو" گزارش کرد، 22 خدمه کشتی "بی دبلیو راین"، که حامل پرچم سنگاپور بود، خود را نجات داده و هیچ یک در حادثه آسیب ندیده‌اند. برخی منابع دیگر گفته‌اند، کشتی حامل پرچم عربستان سعودی بوده است.

شرکت مالک کشتی آسیب‌دیده نیز با اعلام این‌که یک منبع خارجی عامل وقوع انفجار در این نفت‌کش بود، تأکید کرد که این نفتکش در حین انجام عملیات در اسکله اصلی در بندر جده هدف قرار گرفت.

مقامات سعودی درباره این انفجار که بامداد امروز در نزدیکی سواحل یک بندر مهم و مرکز توزیع تجارت نفت عربستان به وقوع پیوست، هنوز اظهارنظری نکرده‌اند.

رسانه‌های سعودی نیز اعلام کرده‌اند که تحقیقات پیرامون انفجار و علل وقوع آن آغاز شده است.

انفجار امروز کمتر از 3 هفته پس از حمله احتمالی به یک نفت‌کش در پایانه سعودی "شقیق" در جنوب جده و آسیب دیدن آن شناور رخ می‌دهد.

ارسال نظرات