خبرهای داغ:

راهکارهایی برای کاهش ازدحام در ایام کرونا

یکی از این راهها، اقدام به فاصله گذاری اجتماعی و دور کردن مردم از ایجاد رابطه با همدیگر در محیط های حقیقی و پر ازدحام است.
کد خبر: ۹۳۰۳۴۰۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

این روزها کرونا همه را درگیر سیاهی و گرفتاری کرده است. از پرستاران و کادر درمانی که این روزها سخت درگیر مداوای بیماران اند تا پزشکان و بیمارانی که مستقیم درگیر این واژه زشت و رعب آور شده اند. اما کرونا علاو هبر این به خودی خود مشکلاتی را هم برای عموم مردم ایجاد کرده تا کاسبی آنها را از رونق بیاندازد. کرونا باعث شده است تا رونق اقتصادی از کسب و کارها پر بکشد و چهره کار دگرگون شود. در این بین کاسبی هایی که روش های سنتی را برای کسب و کار خود برگزیده بودند یک به یک یا مجبور به ترک شغل خود شده اند یا خود را با وضعیت فعلی دست و پا شکسته وفق داده و بیشتر در فضای مجازی به دنبال مشتری مطلوب خود و عرضه کالای خود افتاده اند.

علاوه بر کاسبی های از رونق در افتاده، سیستم های اقتصادی نیز این روزها حال و هوای خوبی ندارند چراکه آنها تا پیش از این تلاش می کردند تا با به فعایت در آوردن چرخ اقتصاد، بهره خود را از نظام های مختلف اقتصادی برده و امروز با پدیدار شدن چهره جدید در اقتصاد و فرهنگ و اجتماع و حتی سیاست و امنیت، نحوه مواجهه آنها با قتصاد نیز دگرگون شده است.

اما به هر تقدیر گرچه تمامی سیستم های اقتصادی و اجتماعی حتی فرهنگی و هنری بسیج شده اند تا با پیدا کردن راه حلی برای عبور از این چالش سخت، با کمترین هزینه خود را به سلامت عبور دهند اما در هیمن بین راهکارهایی هم برای کاهش سطح درگیری های مردم با کرونا تعبیه شده تا با استفاده از آنها قدرت بلامنازع کرونا در این روزها اندکی کاهش یافته و این مسیر با درگیری کمتری به پایان برسد.

 یکی از این راهها، اقدام به فاصله گذاری اجتماعی و دور کردن مردم از ایجاد رابطه با همدیگر در محیط های حقیقی و پر ازدحام است. از همین رو است که بانکها نیز با تعبیه ساز وکارهای مناسب در این استا تلاش نموده اند تا هرچه می شود از ایجاد درگیری های تنگاتنگ افراد در محیط های حقیقی کاسته و همه فعالیت ها را به صورت حداکثری در محیط مجازی دنبال سازند. یکی از این روش ها، بالا بردن سقف پرداخت های کارت به کارت بانکی است تا از این طریق ، حجم مراجعه به شعب بانک ها نیز کاسته شده و در این گام، هم مشتری ها از مصونیت بیشتری برخوردار شوند والبته هم متصدیان بانکی ایمن تر باشند. گو انکه همین اقدام به ظاهر کوچک محتاج سیاست گذاری ها و زیر ساخت های کلان  و البته صرف هزنیه ها و چشم پوشی از برخی درآمد ها برای بانک ها ست اما در این فرصت لاجرم باید با صبر و تحمل، کرونا را شکست داد.

هم از اینروست که بانک ایران زمین نیز اعلام کرد که در راستای مقابله با انتشار ویروس کرونا و لزوم کاهش مراجعات حضوری به شعب، ضمن تأکید بر استفاده هرچه بیشتر از خدمات غیرحضوری سقف خدمات مبتنی برکارت های شتابی خود را افزایش داده است. این بانک اعلام کرد با توجه به روند صعودی و شروع موج سوم ویروس کرونا در کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس، طبق بخشنامه صادره از بانک مرکزی، سقف مجاز کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه های اینترنتی و خودپردازها را افزایش داد.

بر اساس این بخشنامه، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک بانک ایران زمین از مبلغ شصت میلیون ریال در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به یکصد میلیون ریال افزایش یافت، همچنین سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از ده میلیون ریال به سی میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است.

در همین راستا، امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال جاری به مدت یک سال انجام خواهد شد و سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به بیست میلیون ریال افزایش یافته است.

این اقدامات به منظور جلوگیری از مراجعه مشتریان به شعب و حفظ سلامت آنها انجام می شود.بر اساس این بخشنامه، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک بانک ایران زمین از مبلغ شصت میلیون ریال در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به یکصد میلیون ریال افزایش یافت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار