خبرهای داغ:
استفاده از انفورماتیک در یک مجموعه، به عنوان عقل منفصل و مدبر مجموعه کارایی و اهمیت بالایی دارد
کد خبر: ۹۳۰۳۴۰۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

انفورماتیک ساختار و الگوریتم‌ها و اثر متقابل سیستم‌های مصنوعی و طبیعی ، ذخیره‌سازی و پردازش و نقل و انتقال اطلاعات را بررسی می‌کند. انفورماتیک (Informatics) یک رشته علمی است که علاقمندان به این رشته در زمینه اطلاعات و پردازش اطلاعات و مهندسی مشغول به تحصیل میباشند. انفورماتیک همچنین به ساختار، پارامترها، الگورها و اثرات متقابل سیستم‌های مصنوعی و طبیعی که به دنبال ذخیره‌سازی، پردازش، دسترسی و نقل و انتقال اطلاعات میپردازد. علاوه بر این، انفورماتیک، مطالعات تقابل انسان و رایانه را نیز در محور کار خود قرار داده است. در سالهای اخیر شرکتهای انفورماتیکی به منظور سهولت بخشیدن به امور بانکی، اداری و شکل گرفتهاند.

در این بین  رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه،  تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه، نگهداری و مدیریت شبکه ،بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی ، نگهداري و حفظ ارتباطات شبکه با دانشگاه و ارجاع اشکالات مربوطه به دانشگاه ،پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها، پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه و مراکز شامل (  اتوماسیون اداری ، نرم افزارهای آموزش، وب سایت، حضور و غیاب، حسابداری حقوق و دستمزد و ....) ، انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT ، مشاوره در زمینه IT   و راهنمایی و همکاری با مدیران ، کارمندان انتخاب نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها ، بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده ، نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای، شبکه ها ، بانکهای اطاعاتی و سایر سیستمها از جمله دستور العمل ها و کار ویژه های مدیریت انفورماتیک در مجموعه ها و شرکت هاست. با این مختصر، روشن می شود که استفاده از انفورماتیک در یک مجموعه، به عنوان عقل منفصل و مدبر مجموعه کارایی و اهمیت بالایی دارد و از اینرو معمولا زبده ترین نیروها و متخصصین در واحد های انفورماتیک مجموعه ها مشغول به کار می شوند. علاوه بر تخصص لازم برای نیروهای به کار گرفته شده در واحد های انفورماتیک، وجود تعهد لازم در این نیروها نیز از اهمیت ویژه تری نسبت به سایر واحد ها برخوردار است . چراکه واحد انفورماتیک، واحدی منسجم و مدیریت کننده در مجموعه ها بوده و لغزش در آن کل حیثیت مجموعه را مخدوش می کند.

 

از اینرو است که هر مجموعه ای ای برای بکار گیری افراد در واحدهای انفورماتیک خود حساسیت های بالاتری را در نظر گرفته و علاوه بر سنجش صلاحیت های علمی وفنی و تخصصی، سنجش های دیگری نیز برای بکار گیری افراد در زمینه های مرود بحث اتخاذ می کنند.

 این در حالی است که باید داسنت هرگاه حساسیت مجموعه ها به تناسب اهمیت کار ویژه های آنان افزایش می یابد، بالطبع چینش افراد به کار گرفته شده نیز از رتبه بالتری برخوردار خواهد شد.

 از همین بابت است که دایره امکان بکار گیری و افراد واجد صلاحیت در حوزه تخصصی همچون حوزه انفورماتیک، ضیق تر و پیچیده تر خواهد بود. بدین منظور است که معمولا مجموعه های مرتبط با امور فنی و انفورماتیک، با اطلاعیه هایی ، فراخوان های عمومی داده و افراد واجد صلاحیت در این راستا را برای خود گزینش می کنند. از جمله این فراخوان ها، دعوت بانک ایران زمین برای معرفی و به کار گیری افراد واجد صلاحیت در حوزه انفورماتیک بانک ایران  زمین است. چنانچه در این فراخوان که چندی قبل صورت گرفت اعلام شد که بانک ایران زمین به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز امور انفورماتیک خود از واجدین شرایط پس از ثبت نام الکترونیکی و براساس اولویت های مورد نیاز، دعوت به مصاحبه می نماید.

این بانک به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز برای امور انفورماتیک (مرکز عملیات شبکه و مدیریت امور مهندسی زیرساخت) در واحد ستادی ادارات مرکزی براساس ضوابط و مقررات و آئین نامه استخدامی بانک از بین متقاضیان آقا واجد شرایط نیروی انسانی مورد نیاز خود را پس از کسب موفقیت در مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی با انعقاد قرارداد کار معین و بیمه درمان و بازنشستگی تامین اجتماعی استخدام می نماید.

1- شرایط عمومی ثبت نام

  • تابعیت ایران و متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • تدین به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی کشور
  • عدم سوء پیشینه کیفری منتج به محرومیت از حقوق اجتماعی و همچنین عدم اشتهار و محکومیت به فساد اخلاقی
  • عدم سابقه وابستگی یا عضویت در احزاب و گروه های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان گردان
  • داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی دائمی یا معافیت دائمتندرستی و توانائی کامل جسمی، روحی و اخلاقی جهت انجام فعالیت های شغلی بانکی (به تائید پزشک معتمد)
  • نداشتن منع استخدامی به موجب آراء مراجع قضائی ذیصلاح
  • حداقل معدل کل در مقطع کارشناسی 13 تمام و کارشناسی ارشد 15 تمام می باشد.

این بانک اعلام کرده که  انتظاراتی از کارمندان آتی خود در امور انفورماتیک دارد که برای هر سطح و شغل و تحصیلات متفاوت بوده وعلاقمندان برای کس باطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی بانک مراجعه نمایند.

 

ارسال نظرات