نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

فرهنگ غنی جهاد و شهادت تضمین کننده انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان فرهنگ غنی جهاد و شهادت را تضمین کننده انقلاب اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۰۳۵۴۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام «علیرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اظهار داشت: بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس مربوط به یک رویدادی است که در کشور ما یک رخ داد بی‌نظیر بوده که همه باید از آن پاسداری کنیم.

وی گفت: نگاه به این مسئله باید نگاهی اداری و کارمندی نباشد و نگاه به این عنوان باید نگاهی جهادی و معنوی باشد چرا که در این کار قداست افرادی را باید نشان دهیم که با جان شیرین خود برای این انقلاب تلاش کردند.

پورذهبی عنوان کرد: کسانی که در عرصه شهادت قرار گرفتند چند مفهوم را به جامعه القا کردند که جهاد فی سبیل الله، ایثار، معنویت و شهادت یکی از آنها است پس برای حفظ رشادت‌های آنان و انتقال آن به جوانان و آیندگان تلاش کرد.

این مسئول، انتقال معنویات در جنگ تحمیلی را مهم ذکر کرد و افزود: مردم باید بدانند رزمندگان برای آب و خاک با دشمن نجنگیدند بلکه دفاع مقدس برای حفظ دین و دفاع از ارزش‌ها بود.

وی ابراز داشت: نمونه‌های تاریخی زیادی از رشادت دلاور‌مردان و زنان در دوران دفاع مقدس وجود دارد که می‌توان با زبان شیوای هنر به نسل‌هایی که آن دوران را درک نکرده‌اند منتقل کرد و زمینه افزایش سرمایه‌های اجتماعی را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: آثار مکتوب بسیاری در زمینه دفاع مقدس تولید شده که باید زمینه افزایش مطالعه را در جامعه فراهم آورد.

این مسئول موزه دفاع مقدس را بزرگترین حلقه ارتباط میان مدافعان از ارزش‌های انقلاب اسلامی با نسل‌های آینده دانست و خاطرنشان کرد: مصاحبه با رزمندگان دوران دفاع مقدس را پیگیری کنید زیرا رزمندگان، مجاهدان زنده هستند.

پورذهبی فرهنگ غنی جهاد و شهادت را تضمین کننده انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حفظ فرهنگ دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف این فرهنگ و انتقال آن به نسل‌های آینده، اوج قله کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات