رئیس ‌کل دادگستری استان مطرح کرد

مشارکت 862 خانواده برای آزادی زندانیان غیرعمد با صرف هزینه احسان

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: از دو سال گذشته تاکنون 862 خانواده در استان در طرح صرف هزینه احسان برای آزادی زندانی مشارکت داشته‌ و از این طریق 327 زندانی آزادشده که حرکتی بی‌نظیر است.
کد خبر: ۹۳۰۳۶۷۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، موسی خلیل الهی در آیین تجلیل از مدیران و خبرنگاران صداوسیمای مرکز استان در راستای معرفی و همراهی با ستاد دیه استان، اظهار کرد: رسانه ملی همیشه در کنار دستگاه قضایی بوده و نقش بسیار مؤثری در اطلاع‌رسانی اقدامات دستگاه قضایی داشته است.

وی با اشاره به سیاست‌های تحولی ریاست قوه قضائیه، افزود: برنامه‌های تحولی ارائه‌شده توسط آیت‌الله رئیسی، راهبردی بوده و طی دو سال گذشته عملی شده است؛ به اذعان مردم نیز قوه قضائیه نقش مؤثری در ایجاد امیدواری بین مردم ایجاد کرده است.

خلیل اللهی خاطرنشان کرد: در خصوص اطلاع‌رسانی و تبیین اقدامات انجام‌شده صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی قطعاً نقش فراوانی داشته است.

وی با اشاره به تأکیدات آیت‌الله رئیسی در خصوص تکریم ارباب‌رجوع، بیان کرد: مکلف به حفظ کرامت ارباب‌رجوع هستیم ولو اینکه متهم باشد؛ ازجمله مصادیق بحث تکریم ارباب‌رجوع دسترسی آسان مردم به مدیران مجموعه قضایی بوده که یکی از این راه‌ها برگزاری دیدارهای عمومی در مساجد و داخل مجموعه قضایی و دیدار با خانواده شهدا بوده است.

خلیل الهی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی قوه قضائیه در کنار مبارزه با مظاهر فساد، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع است، تشریح کرد: با توجه به اینکه نظام به تولید نیاز دارد، باید از تولید به‌صورت تمام‌قد حمایت کنیم و دستگاه قضایی نقش مهمی در این رابطه ایفا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و نقش ستاد دیه در آزادسازی زندانیان، گفت: ستاد دیه استان یکی از دستگاه‌های موفق است، به‌طوری‌که باوجود برگزار نشدن جشن‌های گل‌ریزان طی ماه‌های اخیر، 246 نفر توسط ستاد دیه آزادشده است.

خلیل اللهی بابیان اینکه ستاد دیه استان تلاش می‌کند تا فردی به دلیل جرائم مالی غیر عمد در زندان نماند، گفت: در این راستا بحث پایش زندانیان در استان در حال انجام بوده و با زندانیان به‌صورت فردی گفت‌وگو می‌شود تا اگر ضرورتی نیست فردی در زندان نماند تا به‌تبع آن از ابتلای خانواده‌هایشان به آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

ارسال نظرات