خبرهای داغ:
مخترع ماشین انرژی در گفت وگو با خبرنگار «بسیج»:

دنیا متکی به انرژی خورشیدی در آینده ای نزدیک/ درس شهادت فخری زاده برای ما نابودی کامل دشمن است

پژوهشگر بسیجی گفت: درسی که از شهادت فخری زاده گرفتیم اینکه از نو خودمان را خلق کنیم و هرگز به دوستان خود اعتماد زیادی نداشته باشیم، یاد بگیریم چگونه از دشمنان استفاده کنیم و دشمن اصلی را بطور کامل نابود کنیم.
کد خبر: ۹۳۰۳۷۷۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با توجه به شرایط خاص کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری در این برهه زمانی اهمیت علم و فناوری و نوآوری بر هیچ کس پوشیده نیست، لذا امروز جوانان خلاق و با استعداد این مرز و بوم همواره با درنوردیدن پله‌های افتخار برای اقتدار ایران اسلامی در جهان در حال تلاش و تکاپو هستند، جویندگان علم و دانشی که همواره درصفوف کسب علم و دانش از هم پیشی می گیرند.

سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان مخترعین جوان را تنها نگذاشته و فضای مناسب را برای رشد و راهنمایی، حمایت، پشتیبانی و تجاری سازی محصولات نخبگان مهیا می سازد.

هفته پژوهش در پاییز هر سال، فرصت مناسبی برای بررسی دستاوردها و چالش های فراروی حوزه پژوهش و پژوهشگران کوشا در سطح کشور و بخش های تحقیقاتی، سازمان ها و نهادهای گوناگون علمی به شمار می رود. نقش و اهمیت این حوزه مهم در عرصه اندیشه، در ابعاد مختلف حیات امروز بشر بارها بررسی و تأکید گردیده؛ به ویژه با ابتکار مقام معظم رهبری در طرح نظریه جنبش نرم افزاری، ضرورت توجه به آن بیشتر تبیین و تشریح شده است.

 عبدالله کاووسی، از جوانان مخترع صاحب ایده شهرستان بیرجند دارای مدرک کارشناسی در رشته برق و مخترع دستگاه هایی با قابلیت استفاده از انرژی های خورشیدی همچون «نیمکت هوشمند خورشیدی» و «ماشین انرژی»  می باشد که در همین خصوص گفت و گویی را با او انجام داده ایم که در ادامه باهم می خوانیم:

- در حال حاضر در حال انجام چه فعالیتی در بسیج علمی پژوهشی هستید و چرا؟

 تامین تجهیزات مشاوره، اجرا، تحقیق و توسعه در حوزه ی انرژی های تجدید پذیر خورشیدی در این زمینه فعالیت دارم.

شکی نیست در آینده ای نزدیک دنیا متکی به انرژی خورشیدی بدون مصرف قطره ای آب و ذره ای آلودگی شود.

 

* اختراعات و طرح های شما در چه مرحله ای است ؟

عنوان ایده محوری ماشین انرژی است.

معرفی ایده محوری: (اهداف، معرفی فناوری به‌کاررفته، فرآیند و روش اجرا به طور کامل)

 در ماشین انرژی از تجهیزات ساخت داخل از جمله پنل خورشیدی موتور برق شاسی اینورتر باتری استفاده می شود که خروجی سینوسی برق شهری را در اختیارمان برای مصرف‌کننده‌ها با توان بالا قرار می دهد.

 این ماشین بر روی یک صندلی چرخ‌دار قابل‌حمل سوار است که قابلیت جابجایی را دارد و به‌عنوان پدافند غیرعامل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت بکسل نیز دارد در چهار طرف ماشین انرژی میله‌های تعبیه‌شده که تا فاصله بیست متری می‌توان از آن خروجی برق برای مصارف گرفت.

پنل ها به صورت هیدرولیک طراحی‌شده که به‌صورت منظم جمع شده و هنگام بهره‌برداری باز شده و تولید برق را شروع می کند. قابلیت استفاده برای اکثر سازمان‌ها هلال‌احمر ارگان‌های نظامی و دیگر سازمان‌هاست. شایان ذکر است تکنولوژی اینورتر قابلیت سوئیچ میلی‌ثانیه‌ای برق ac dc را دارد. در ماشین انرژی موقعیت هایی ازجمله یخچال آبسردکن مخزن سوخت تعبیه شده است.

دو پنل با هم موازی شده و برق dc تولیدی توسط نور خورشید از پنل منتقل به کنترل شارژر می‌شود و از یکی از خروجی‌های کنترل شارژر برای مصارف dc تا توان 24ولت استفاده کرده و از یکی از خروجی‌های دیگر آن به‌عنوان ورودی باتری استفاده کرده که خروجی باتری را نیز به اینورتر وصل کرده و از خروجی اینورتر برق شهری 220 ولت برای مصارف مدنظر استفاده می‌کنیم از جمله موارد مورداستفاده عبارت‌اند از چهار عدد پنل 320 وات ایرانی برند تابان، یک کنترل شارژ شصت آمپر، یک اینورتر کره‌ای به ظرفیت یک و نیم الی دو کیلووات و تعداد شش الی هشت باتری دیپ سایکل سولار12 ولت 100 آمپر اتصالات سیم و کابل و MC4

 

  • مهمترین خلا ءهایی که بسیج باید پر کند در فضای جامعه علمی کشور چیست؟

خلاء زاییده ذهن خود ما است که با پشتکار و تلاش فکری جبران می شود و پژوهشگران جوان نیازمند حمایت فکری هستند. بسیج یعنی باور سازندگی و جمعه ها  بانک زیبای انا المهدی را شنیدن.

اخلاص خدمت شایسته سالاری که در بسیج هست در صورت تکثیر در هر سازمانی قابلیت جهش را دارد.

  • آیا بسیج علمی پژوهشی توانسته نیازهای قشر جوان و مبتکر را برطرف و از آنها بهره لازم را ببرد؟

با به چالش کشیدن ایده ها و طوفان فکری ایجاد کرده در بین نخبگان به این امر دست یافته و چه بسا جای بیشتری برای پیشرفت دارد.

 

  • چرا دشمنان نظام دست به این گونه اقدامات ناجوانمردانه‌( ترور دانشمند هسته ای شهید فخری زاده) برعلیه ملت ایران می زنند ؟ و این نشانه چیست؟

بخاطر تحریک خشم و هیجان نظام و اینکه به خیال خود می توانند با گل آلود کردن آب ماهی بگیرند غافل از اینکه سرنخ دست ما است.

نشانه ضعف دشمن چرا که همیشه ادعا با توانایی نسبت عکس داشته و باعث آگاهی بیشتر مردم می شوند.

 

  • چه درسی از این جریان می گیریم و برای جلوگیری از این اقدامات چه روندی را باید دنبال کنیم؟

از نو خودمان را خلق کنیم و هرگز بسیار کامل به نظر نرسیم و در هیچ شکل و قالبی نگنجیم هیچ چیزی مطمئن و هیچ قانونی استوار نیست.

هرگز به دوستان خود اعتماد زیادی نداشته باشید، یاد بگیرید چگونه از دشمنانتان استفاده کنید و دشمن اصلی را بطور کامل نابود کنید.

ما ملت شهادتیم و این تاثیرگذاری را مضاعف میکند که دشمن پا در کفش بزرگان نکند.

 

  • چه پیامی به مسئولین دارید؟

مسئولین باید در این شرایط سخت اقتصادی  و مبارزه با کرونا باید با روحیه ای مثبت و شکست ناپذیر خدمت با سخنرانی انگیزشی و مثبت صحبت کردن حامل خبرهای خوب بودن و در کل فکری نو در جهت بهتر شدن معیشت مردم باشد.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات
پر بیننده ها