فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

استان یزد در اجرای طرح شهید سلیمانی پیشتاز شناخته می شود

طرح شهید سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل بیماری کرونا با شعار هر پایگاه بسیج یک مرکز بهداشت همزمان با کل کشور در استان یزد در حال انجام است و یزد پیشتاز اجرای این طرح شناخته می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۴۰۶۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، همزمان با سراسر کشور، استان یزد هم اجرای طرح شهید سلیمانی را در دستور کار خود قرار داد و با بسیج تمام امکانات، این طرح به صورت گسترده‌ای در این استان اجرایی شده است.

اجرای این طرح سبب شده که میزان بیماران بستری استان یزد در بیمارستان‌ها کاهش قابل توجهی داشته باشد و تمام ادارات مرتبط با طرح هم به صورت ویژه فعالیت خود در این زمینه را ادامه می‌دهند.

سردار رضا پورشمسی در این رابطه اظهار داشت: این طرح تجربه مشترکی بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که البته این تجربه جدید نیست و در سال‌های گذشته هم چنین طرح‌های مشترکی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در جریان کرونا که الان نزدیک به یک سال است از آن می‌گذرد، کشور به ویژه کادر درمانی سختی بسیاری دید و پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب که محلات به کمک کادر درمان بیایند، طرح شهید سلیمانی در کشور به مرحله اجرا در آمد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های استان در این طرح به کار گرفته شده است خاطرنشان کرد: این قرارگاه بر مبنای مسجد و معتمدین محله پایه‌ریزی شده است.

پورشمسی افزود: در این طرح استان یزد به ۸۲۰ بلوک بر اساس استاندارد‌های شبکه بهداشت و پایگاه‌های مقاومت بسیج تقسیم‌بندی شد که ۱۲۸ مورد آن مربوط به شهر یزد است.

وی ادامه داد: این طرح بحث‌های مختلفی را در استان یزد اعم از کنترل و مدیریت بیماری، شناسایی ناقلان و بیماران و اقدامات معیشتی را دنبال می‌کنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: به حمدالله یزد با توجه به اقدامات صورت گرفته در این طرح پیشتاز کشور شده و موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آوردیم.

اجرای طرح شهید سلیمانی ابتکاری بسیار خوب و تاثیرگذار توسط سازمان بسیج مستضعفین است که توانسته خدمات بسیار گسترده‌ای به استان و کشور داشته باشد. 

این طرح با نظارت دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و بسیجیان به صورت جهادی در حال فعالیت هستند تا بتوان جلوی شیوع بیشتر این بیماری را گرفت.
ارسال نظرات